Å så blev det fredag

Jag tar alltid första tuggan på mackan innan jag sätter mig. Det är som om jag vill provasmaka direkt. 

Öppna skåpsluckor stör mig, hemma löser jag det enkelt. På jobbet blir det lite knasigt, när ”slarviga” kollegor låter skåpen stå och gapa mot mig. 

Monotona ”ickeljud” har en tendens att eka i mitt huvud. Fläkten som behöver rensas på jobbet. Förstärkaren som är påslagen utan att musik spelas hemma. 

Jag måste rusa in på toa minuten innan jag ska åka hemifrån, oavsett om jag varit därinne kvarten innan. 

Jösses, så knäpp jag verkar och det här är bara sakerna jag kommer på just nu. Tur att kaffet snart är urdrucket, så att jag får bege mig in i duschen. 😎

Har du några såna här grejer för dig? 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Å så blev det fredag

  1. Maria skriver:

    Haha, jag stör mig oxå på öppna luckor och katten stör sig på stängda – en ständig kamp hemma. Och kissandet känner jag igen ”för säkerhets skull” undrar om det är en tjejgrej? För att vi inte kan uträtta våra behov var som helst?
    Hemma hos mig får ingen ta bort tallrikar och glas från matbordet – jag blir galen om dom ställer det på fel sida av diskbänken 😊

  2. Znogge skriver:

    Öppna köksluckor stör mig också. Dessutom kan jag inte sätta in förpackningar och konserver upp och ner. Det finns inte på kartan… Galet men så fungerar jag!

  3. kacklas skriver:

    Ni är ju störda! Och jag med, skåpsluckor, ogillar prislappar som sitter kvar på varor som står framme hemma. Datum på förpackningar ska helst vara utåt så man ser dem….. Det finns säker mer
    Ha en skön helg!

  4. pysbloggen skriver:

    Håhååå, nog har jag mycket för mig, men som tvärtomgrejer. Jag är expert på att lämna skåpluckor och kökslådor öppna, vilket mellan varven irriterar maken nåt fantastiskt. Däremot har jag svårt för dörrar som bara är igendragna, antingen ska de vara öppna eller stängda. Jag släcker lampor också, om ingen är i rummet och det lyser, då släcker jag. Sen har jag en del för mig som orsakas av min adhd, men det är en annan historia.

  5. Chili skriver:

    Här är det mest ”fonofobi” som gäller dvs oljud i form av fläktar som brummar, eller bilar som gnekar konstigt fast värst av allt är människor som sätter sig i komtorslandskapet och äter smaskande. Det kan få mig fullständigt ur balans….

  6. Corleonia skriver:

    Klart man har konstigheter för sig. Väntar alltid på mikron så jag kan ”stänga av” innan tiden gått ut och den tjuter. Fast det bara vart jag hemma så hatar jag det ljudet och särskilt på morgonen.

  7. Det fanns en tid när jag var tvungen att kolla kaffebryggare o spis så fort jag gått ut igenom dörren. Sen skaffade jag en bryggare med time out-funktion. Och sen slutade jag använda både bryggare o spis på morgon så nu använder jag vattenkokare. Men måste alltid tillbaka in för att kolla att jag dragit ut sladden. Och sladdarna till laddarna. Ja så där håller jag på.

  8. Tomtan skriver:

    Det är vi nog många som har 😀

Kommentera

