En öde ö?

Ibland blir det lite för mycket av sociala aktiviteter för min del. I måndags var jag i Malmö på informationsmöte med jobbet. På kvällen strålade jag samman med en facklig kollega och flög till Stockholm för två dagars konferens. Edter tre dagars informationsinhämtande hade det varit skönt att få smälta intrycken lite, men så ser ju inte vardagen ut. 

Låg i badet i gårkväll och planerade lördagens middag med goa vänner, tänkte att söndagen kunde användas för återhämtning. Men ack nej, då ska vi ju på födelsedagskalas. Fast det är inte förrän på kvällen. Men så ser helgerna ut, inbokade med vänner på kors och tvärs. Händelserna var för sig är ju trevliga, men när det plötsligt saknas luft mellan dem, har jag en tendens att bli mätt i förväg. Min hjärna behöver lugn och dagar utan inplanerade saker. Det är dags att blockera kalendern igen, eller som jag vrålade från badet igår: skicka mig till en öde ö och låt mig vara där ett tag!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till En öde ö?

  1. Maria skriver:

    Det där känner jag igen. Hur trevligt det än är så får jag nästan lite panik när det saknas just luft i mellan och då blir jag helt tvärtom istället.

  2. pysbloggen skriver:

    Det värsta jag vet är att ha min tid uppbokad, tider att passa. Då får det vara en vecka med baler och maskerader, eller tandläkare och rörmokare, jag vill inte ha för många tider.

  3. Tomtan skriver:

    Känner igen det där. Varför ska allt hända på en gång???

  4. Corleonia skriver:

    Det måste finnas luft mellan sakerna , annars känns det inte som något att se fram emot, så tänker jag med.

  5. Znogge skriver:

    Det verkar som om allting händer samtidigt! Jag vill och behöver ha ledigt en av helgens dagar.

Kommentera

