Vaddå ”förr i tiden”?!

Lyssnade på P1 när jag körde hem idag, det handlade bla om ett nyhetsbrev som Lena Dunham ger ut. Nyhetsbrev var hopplöst förlegat, fick jag lära mig, precis som mail. Där någonstans tappade de mig. Bloggvännen Maria lät mig förstå det där med mail i förra veckan också. Men då undrar jag: hur kommunicerar ni?! När jag vill förmedla någonting i skift, längre än par hundra tecken, då skickar jag mail. Om det sedan sker via messenger eller annan mail, spelar inte så stor roll. Sms används alltså för kortare meddelanden. 

Jösses, så gammal jag blev på en gång…

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Vaddå ”förr i tiden”?!

  1. MarveW skriver:

    Och här är en som fortfarande skriver brev! Men jag kan erkänna att jag aldrig får svar.

  2. Maria skriver:

    Kommunicera längre??? Varför då? 😉

  3. pysbloggen skriver:

    Jag gillar mail. Och epostlådor. Blir mindre oväsentligheter på mail. Messenger/sms är för kortheter. Snapchat till oväsentligheter. Telefon för omständigheter.

  4. Znogge skriver:

    Då är jag nog hopplöst gammaldags och fortsätter att vara så!

    Kram

  5. irrhönan skriver:

    Jag gillar mail. Extra mycket gillar jag snailmail med handskrivna kuvert och frimärken. Det är nästan så att man ramar in de kuvert man får numera.
    Sms och chatt är jag alldeles för långsam till – det kan ha att göra med att jag helt enkelt inte ser, mina ögon fungerar inte med de där små bokstäverna. PC’ns tangentbord använder jag utan att leta bokstäver.
    Snapchat är bra när t.ex. Lillebror ska förmedla ett budskap i en bild som säger mer än tusen ord. (Typ ”Se diskbänken – nu har Storebror glömt att plocka undan efter sig igen”)

  6. irrhönan skriver:

    Och telefon är omöjligt att inte använda. När man MÅSTE ha tag i nån duger det inte med sms eller chat. Man måste ha den där levande kontakten för att vara säker på att budskapet nått fram.

  7. lenaikista skriver:

    Jag är ju usel på kortisar öht… och kommer inte alls överens med mobil”tangenterna” – mkt fel blir det. (Trodde det var naglarna, men somliga har ju längre o det verkar gå bra. :?) Så det blir väldigt kort: Missade tåget, etc.
    Mail gillar jag, var ovärderligt på jobbet f a friska upp minnet.

    Och älskar när jag får barnbarnsbilder på mobilen! (MMS försöker min son lära mig att det heter, inte SMS.)

  8. Tomtan skriver:

    Är jättedålig på att kommunicera överlag…..

  9. Corleonia skriver:

    Ja jag mejlar ju mycket i jobbet med kunder såvida det inte är något jag måste ha svar på omgående, då ringer jag och jagar. Sms,svarar jag på när jag har tid, vill någon ha svar snabbt så ringer dem. Samma med messenger, där svarar jag efter tid och möjlighet. 🙂

  10. kacklas skriver:

    På jobbet har vi i ledningsgruppen ett system: mail inte så viktigt, sms: viktigt, telsamtal: akut
    Privat med nära, då ringer jag, mest prat, en del sms och minst mail

  11. Babsan skriver:

    Gått i ide?Saknar dina inlägg

Kommentera

