Mikrosemester

Vilken härlig helg jag fick i Köpenhamn!

När jag kommit över bron, strosade jag runt en timme och njöt av storstaden. Tittade på folk och fasader, lyssnade på olika språk och gatumusikanter. wpid-2015-11-02_20.54.12.jpgTog en latte i väntan på käraste Irrhönan och när vi väl sammanstrålat var målet givet: Torvehallerne.

Torvehallerne - ett matparadis!

Torvehallerne – ett matparadis!

Efter att ha läst om bloggvännernas besök där, har det stått högt upp på MåsteBesökaListan. En öl och ett par smörrebröd intogs till lunch. Oliver, gudomliga soltorkade tomater och bröd inhandlades, likaså en hel palett av olika fisksallader. Där fanns hellefisk med koriander, bläckfisk med chili och ingefära, vitlöksräkor och skivor av tonfisk, algsallad och laxsallad.

Irrhönan utlovade bubblor när vi kom till Hönsgården och endast det bästa wpid-2015-11-02-21.00.43.jpg.jpegvar såklart gott nog. 😀

Ord och champagne bubblade kvällen igenom. Tänk att vi har lärt känna varandra genom bloggen, det slår mig emellanåt hur härligt det är. Den där speciella känslan av att veta mycket om någon som jag egentligen träffat så lite.

Halloweenkvällen avrundades med en promenad med de två lurviga hundarna. Jag som aldrig varit så förtjust i småhundar, är helt klar charmerade av de båda personligheterna. En av dem agerade vakthund åt mig och sov i ”mitt rum”. Tack för det. 🙂

Efter frukost med härlig hemmagjord äpplerödbetscitronmorotsingefärajuice 😉 åkte vi åter in mot stan och Torvehallerne. Jag var ju tvungen att köpa hem lite skatter. Vilken tur att det var första söndagen i månaden, så att butiken var öppen.

Efter en liten rundvandring i Byen, hittade vi ett café där vi beställde champinjonomelett och kaffe. Sedan var det dags att krama Hejdå! och åka hem igen. Tusen tack kära Irrhöna! ❤

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Mikrosemester

  1. Maria skriver:

    Oliverna! Tomaterna! Åh!!!!!

  2. Sofia Lindroth skriver:

    Låter härligt!

  3. MarveW skriver:

    Härligt! Vi behöver sköna helger, att umgås och att uppleva.

  4. WoW skriver:

    Myyyys!!!

  5. Znogge skriver:

    Vilken härlig minisemester! Jag har en morsdagspresent att lösa in och in den ingår lunch och besök i Torvehallerne. Måste bli av snart…

  6. pysbloggen skriver:

    Köpenhamn. För mig så långt bort, fast ändå nära.

  7. Bloggmöten på riktigt – visst är det som den finaste gåvan?

  8. Corleonia skriver:

    Vad härligt ni verkar ha haft det 😀

  9. surridurr skriver:

    Köpenhamn är helt enkelt underbart. Gillar det mest i maj. Kram

Kommentera

