Ibland blir det som jag tänkt mig.

Varför gå runt och längta i tystnad? Jag messade vännen och berättade om känslan jag hade. Någon timme senare satt vi på ett fik i stan, drack kaffe och pratade ikapp oss. Vi pratade om det viktiga i att umgås med människor som gör oss gott, som vi verkligen trivs med och väljer av den anledningen.

När vi lämnade fiket, stack väninnan in sin arm under min och så strosade vi en stund tillsammans. Det var så hjärtevärmande.

Resten av lördagen gick i lugnets tecken, precis som jag och mAnnen kommit överens om. Vännernas lilla hund behövde passning och tillbringade ett dygn hos oss. Även om det blåste och busade på när jag och den lilla krylltotten gick nattrundan, kände jag hur jag saknar en hund i livet. Nåväl, den tiden lär komma när det är dags för en ny familjemedlem. I förmiddags sammanstrålade vi med hundägarna och gick en härlig runda tillsammans. Det är också ett sätt att umgås på. Opretentiöst och livgivande. 

Med en nybakad kanelbullekladdkaka (tack för inspirationen Znogge) åkte vi hem till far och mor i eftermiddags. Det känns alltid bra att kunna hjälpa till med några småsaker och att sitta ner och prata en stund. Men visst är det tungt att se åldern förändra mina föräldrar. Väldigt tungt. Men sån är naturen och jag är tacksam över att veta att de levt ett härligt liv. Det har vi pratat om många gånger. 

Söndag och klockan ä 20:54. Strax dags för veckans tv-höjdpunkt – Bron! 😀

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ibland blir det som jag tänkt mig.

  1. MarveW skriver:

    Åh, vilken skön helg. Hoppas nu att kommande vecka blir lika bra.

  2. Znogge skriver:

    Så bra helgen blev på alla vis! Lite god kladdkaka på det passade som hand i handsken med tanke på Fars dag 😀

Kommentera

