Det där med att hitta rätt

Det funkar liksom inte just nu. Jag börjar på bok efter bok, lägger åt sidan efter några kapitel. Kämpade mig blå med ”Sörja för de sina” av Kristina Sandberg. Men nu har jag gett upp, med en tredjedel kvar. Första boken lyckades jag ta mig igenom och eftersom jag köpt hela triologin, gav jag mig på tvåan. Sambon hummar lite menande när han ser mig bläddra i en ny bok varje kväll. Idag var jag i Malmö med jobbet, tog som vanligt en sväng på stadens gator efter avslutat möte. Kom på mig själv att lystet leta böcker i ett par olika butiker, men kommenderade mig själv att åka till biblioteket i byn i stället. Där hittade jag tre böcker som nu ligger och ler mot mig. Jag vill uppslukas av orden, låt det hända nu!

Var nästan lite ombytlig vad musik beträffar, insåg jag när jag kompletterade en låtlista med Eminem, Dylan och Kent. Den enda skillnaden var att jag lyckades lyssna på alla låtarna, från början till slut. 😉

Sedan ska jag göra slag i saken och ringa kiropraktorn. Det skulle ju ske när tandläkaren var klar med mig, det är hon sedan ett par veckor tillbaka. Imorgon kanske..? Påminn mig. 😎

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Det där med att hitta rätt

  1. irrhönan skriver:

    När jag har det så med böcker så hittar jag fram en favoritbok och läser om den. ❤

  2. Corleonia skriver:

    Musik ja .. här lyssanr jag på Mark Knoppfler albumet ”Kill To Get Crimson. Gör som irrhönan, ta en favoritbok, tumma och ta in känslan. 🙂

  3. pysbloggen skriver:

    Jag har lite boktorka, tog nu fram ett loppis fynd, som värmt hyllan ett bra tag ”Änka i ett år”, jag gillar ju John Irving.

  4. MarveW skriver:

    Älskar böcker. Just nu har jag inte tid att läsa och det saknar jag. Jag vill läsa mer. Men kiropraktorn låter det som att du ska prioritera. Det ska inte vänta.

  5. Böcker…jag har kommit av mig med läsandet igen. Finner inte ron. Så jag matar tvserier istället. Selfridges är den nya jag börjat med. Lite flärd och brittisk touch.

Kommentera

