Olika fokus

Äntligen Pad Thai på matbordet. Jag vispade runt i köket och fixade och trixade med ett hungrigt leende på läpparna. Meddelade mAnnen att det skulle bli lite lagom improviserat på tallriken idag; stekt purjolök, blomkål, paprika, lök och morot. Detta blandades med risnudlar och jordnötssås. Himmel så gott! Vi båda hummade och suckade nöjt under måltiden. Tack Maria för att du inspirareade mig till detta för ett bra tag sedan.

image

Antingen så fokuserar man på vinet, eller så fokuserar man på maten. 😉

När en flaska riesling sedan hamnade på bordet, log jag dubbelt så brett.

Vinet köpte jag hem för ett tag sedan och la på kylning, tänkte inte mer på det. Men visst har jag sett det i en blogg nära mig de senaste dagarna? 😉

Åh, vad jag tycker om att min käre sambo inte ifrågasätter våra vegetariska måltider, han fixar ju gärna sådana själv numera.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Olika fokus

  1. Maria skriver:

    Mums!!!

  2. Maria skriver:

    Och vinet… ja, gott va?

  3. Znogge skriver:

    Mmm… så gott det låter 😀

Kommentera

