Idag är allt som vanligt igen

Inget morgondopp vid en öde strand. image

Ingen promenad på vackra stenbeläggningar. image

Ingen sangria på uteserveringen.

Idag är det vardag igen. Men vet ni? Jag läste ut en bok under minisemestern, ”En dag” av David Nicholls! Det var tillfredsställande. Det handlar nog mycket om att koppla av, inser jag, och kopplade av gjorde jag. Vi lånade ett vackert gathus, hyrde en sockersöt Fiat 500 och njöt av livet. Körde till Granada och upplevde Alhambra, den röda borgen. Försvann ner i underjorden i grottorna utanför Nerja. Magiskt!

Novemberregnet smattrar mot mitt köksfönster, bilen har servats och fått vinterdäck när jag var iväg. Det finns saker att ta tag i, på jobbet och med mig själv. Livet.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Idag är allt som vanligt igen

  1. WoW skriver:

    Varför har vi så få sådana gångar i vårt land?
    Och varför har vi så lite sangria 😉

Kommentera

