Jag tjurar

Ok, nu ska jag berätta vad en del av den där grå, fuktiga filten av dåligt humör handlar om.

Vinprovning. Så jäkla dumt. Jag och mAnnen är ju med i ett gäng som träffas några gånger om året för att prova viner och äta gott. Jag gillar upplägget på att alla har mat med sig, det inspirerar ofta. Helt ärligt känner jag dock att jag är lite färdig med det här nu. Kan klara mig utan det. Men käre sambon har ju varit med i massor av år, så jag kliver iväg med honom. 

Till helgen är det dags att ha provningen hemma hos oss. Arton personer och en sommelier. I mitt lilla pyttiga hus? Jag kan få panik för mindre. Att sitta trångt är väl inte det egentliga problemet, det är mer känslan av att jag har det inte så fint/bra/stort/flott som ”alla andra” som stör. Jag blir så trött på mig! 

Våra nya möbler får proppas in i ”tredje rummet”, det som är mitt/vårt mysiga och personliga hem kommer att förvandlas till ett möbelupplag. Det är inte så jag vill presentera det för människor som aldrig varit här. De kommer sannolikt aldrig att få se det som det ska vara framöver heller. 

Precis när jag skriver det här, läser mina egna ord, så inser jag att det är dumt att hetsa upp sig. Varför bryr jag mig så mycket om vad andra ska tänka om mig och mitt? Borde jag inte vara förbi det nu? 

Jo.

*P*

När jag känner mig sur och orolig, då hjälper lite matlagning.image

Grönkål, vegofärs, tomater och purjo. Lite ris och sriracha. Mums! Och jag blir försenad till jobbet, men matlådan är laddad med toppenmat och humöret bättre. 😆

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Jag tjurar

  1. Ditt hem är personligt. Och sannolikt hemtrevligt. Tänd en massa ljus. Det är umgås ni ska göra. Inte medverka i Sköna Hem. Det kommer bli jättebra det är jag säker på.

  2. Personliga hem är mycket trivsammare än överdesignade hem. Tycker jag.

  3. WoW skriver:

    Haha hemma hos oss ränner folk jämt och det ser verkligen inte ut som i Sköna hem, men de trivs och kommer gärna tillbaka.
    Då har vi till och med en frystoa de får stå ut med, eller om de är män får de kissa ute 😉

  4. ylva akerstrom skriver:

    Det är inte storleken o priset på inredningen som gör ett trivsamt hem… 🙂

  5. Tomtan skriver:

    Så känner jag det åxå….. Sen blir man sur på sig själv.

  6. AllaMinaDagar skriver:

    Jag förstår precis hur du känner det! Jag köpte till och med ett större hus för att slippa känna så, hur dumt jag än vet att det är. Nu har jag blivit lite äldre (ganska mycket faktiskt men det känns ju inte så) så nu flyttar jag till ett mindre hus igen och skiter högaktningsfullt i vad andra tänker om det 🙂 Ja, ja, mycket jobb för den lärdomen, men lite klokare blev jag i alla fall 🙂

  7. surridurr skriver:

    Har alltid gillat hem där gammalt, nytt och loppisfynd varvas. Men det tar lång tid för mig innan jag hittar det stuket jag vill ha, vilket är dyrt, eftersom jag måste byta lite möbler emellanåt innan jag hittar rätt. Nu tycker jag att jag har hittat rätt. Inget exklusivt, snarare enkelt och lite udda möbler som INTE finns i någon IKEA-katalog. Däremot trivs jag inte med övermöblering. Jag tycker inte att du tänker rätt. Men förstår det såväl eftersom jag själv gjort lika. Så skönt nu när det inte är så längre.

Kommentera

