Så blev det kväll

Första arbetsdagen tog slut så småningom. Väl hemma kände jag mig kantig. Hade ont i knäna, kroppen. Var långt borta i tanken. När mAnnen kollade på matchen, kröp jag ner bland Karmabubblor i ett varmt bad, drack en liten, liten whisky. Drömde mig tillbaka till semestern då drycken inhandlades. En blåsig och regnig kväll i ett stort, härligt rum med utsikt över hamnen i Oban. En av dessa resor jag äntligen kommit iväg på.

Efter badet messade jag en stund med australiendottern, alltid lika mysigt. 

Gick och la mig med min bok och tänkte vidare.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Så blev det kväll

  1. surridurr skriver:

    Det blev säkert massor av goda tankar där

Kommentera

