Det gör mig glad

Märkligt det där med hur man påverkas av dofter och ljud. Att kroppen minns hur bra ett ställe varit för dig, så att hjärtat skuttar av glädje i kroppen. 

Precis så påverkar Friskis mig. Men jag har ju tappat bort mina rutiner och låtit mig försoffas, tyvärr. Det räckte att parkera bilen utanför träningsanläggningen i måndags, för att jag skulle börja känna något speciellt inuti mig. När jag väl klev in genom dörren på min favoritanläggning, en fd järnvägsverkstad, kände jag att ”detta vill jag ha i min vardag”. Jag kände dofterna (nej, det luktar inte svett 😉), hörde musiken, hälsade på personalen. Möttes av rödkindade, nyduschade människor i olika åldrar. Människor med leenden på läpparna efter avslutat pass. 

Själv tänjde och mjukade jag upp min ömmande kropp efter bästa förmåga. Några mjukpass har jag planerat in, innan jag ska ge mig på det som är roligast – jympan till hög musik. Konditionsträningen i kombination med styrka och smidighet. Cirkelfys är något som lockar, det vill jag också testa. Viktigast är att jag hittar mig själv och mina rutiner igen och det är ju bara jag som kan fixa det. 

Igår blev jag försenad från jobbet och trodde inte att jag skulle hinna i tid till mitt pass. Men istället för att köra hem, körde jag till Friskis. Om jag kommer dit och det är för sent, får jag vända, tänkte jag. Jag hann! Heja mig! 😎 Det är så lätt att smita undan…

Väl hemma väntade mAnnen med middag. ”Det märks att du kommit igång igen. Du får en ny energi och glädje.” Så är det!

Torsdagmorgon med bananpannkaka och gott kaffe. Och den årliga frågan: hur var det nu med adventsljusstaken? 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Det gör mig glad

  1. Znogge skriver:

    Just den känslan känner jag igen och tycker om. Det är som om någon form av positiv förväntan finns lagrad i minnet och väcks till liv av en viss sak!

  2. pysbloggen skriver:

    Cirkelfys var något jag gillade, och det i sin tur fick mig in på crossfit. Känslan när endorfinerna rusar runt är obetalbar!

  3. surridurr skriver:

    Härligt! Kramis

  4. Tomtan skriver:

    Hoppade elstakarna i år….. Orkar inte leta lampor 😀

  5. kacklas skriver:

    Det blev ett par nya..och en gammal och det räcker. Och jul blir det oavsett.

  6. Barbro skriver:

    Saknar dig .Har du lagt ner bloggen?God Jul

Kommentera

