Måste man?!

-Ja, om inte smoking, så mörk kostym. Det är ju ett måste en nyårsafton, meddelar nya kollegan.

Jag måste ha sett ut som ett levande frågetecken, eftersom hon tittade på mig och tillade: du har väl klänning? 

Nej, eller vad vet jag ett dygn innan? Jag ska fira med goda vänner, vi blir fem vuxna och en tioåring. När jag går på fest vill jag trivas. ”Måste” i det här sammanghanget sträcker sig till helt och rent. Men det blir faktiskt klänning, den svarta som jag letade så efter, för att kunna ha till de blommiga kängorna. 

Önskar alla er där ute ett kärleksfullt 2016. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Måste man?!

  1. MarveW skriver:

    Gott Nytt År!

  2. Corleonia skriver:

    Gott nytt år!

  3. pysbloggen skriver:

    Så lite måsten som möjligt siktar vi på tycker jag.

  4. Znogge skriver:

    Den där sortens måsten är nog olika beroende på i vilka kretsar som man rör sig i. Husse glömde sin kostym i går och hade jeans, rutig skjorta och stickad tröja. Men det gjorde inget för klädseln var väldigt blandad och ingen kände direkt varandra.

    Min pappa var mycket traditionell och hade alltid mörk kostym på juldagen.

    Gott Nytt År!

Kommentera

