Vad gör jag nu?

Jag hittade ju in i Downtown Abbeyvärlden väldigt sent, någon gång för en månad sedan ungefär. Under julhelgen har jag frossat i vackra kläder, underbara miljöer, flotta bilar och bländande skådespel. Jag älskar de rappa replikerna och det vackra engelska språket.

imageMen igår var det slut på njutningen, säsong fem var till ända och sista säsongen finns inte på Netflix. Vad gör jag nu!? Det känns ju onödigt att köpa sista boxen, kan jag hitta den på något annat sätt? 

Större funderingar än så har jag inte just nu. Några lådor ska sorteras, en promenad ska klaras av, sedan ska jag vara mormor. 😊  

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Vad gör jag nu?

  1. MarveW skriver:

    Som jag förstår det har du något att se fram emot och längta till. Det är bra. Jag har inte sett hela serien, bara vissa avsnitt. Fattar inget av handling och personer men älskar att kolla in deras hattar. Och kläder och alla finurliga repliker. Önskar en bra start på året och en fin lördag.

  2. Znogge skriver:

    Jag har ännu inte hittat in i den men äldsta dottern har alla avsnitt så jag har i alla fall något att se fram emot 😀

  3. pysbloggen skriver:

    Jag har äntligen tagit mig tid att se den ordentligt, jag har tidigare sett nåt avsnitt här och där men nu frossar jag (även i det😉).

  4. gunnardeckare skriver:

    Det blev aldrig så att vi följde den. Man kan ju inte se allt. Den första säsongen finns ju på Netflix men än så länge har annat kommit före.

  5. lenaikista skriver:

    Klänningarna… miljöerna… Och så änkenådens repliker!
    ” I know perfectly happy couples who haven’t said a word to each other for years.”

  6. Corleonia skriver:

    Vad finns på svt play då? Har du tittat där? 🙂

  7. Jag har aldrig blivit frälst på Downton Abbey men jag förstår dem som är det 🙂

  8. Eva Swedenmark skriver:

    Jag älskar kläderna i Downton Abbey. Har du sett Fröken Friman? En så bra svensk serie – med intressanta kläder också! Och bra budskap – nu testar jag att logga in med Facebook!

Kommentera

