Vilken röra!

Det borde vara lätt att studsa upp ur sängen efter fyra dagars ledighet, men icke. Kanske det beror på att mina virriga drömmar nästan tar kol på mig ibland.

Jag vaknade vid fyra, konstaterade att det var för ljust i köket, vilket berodde på att timern till adventsljusstaken var bortkopplad. Fixade det, ändrade persiennen som släppte in för mycket ljus från ytterbelysningen och kröp ner i den varma sängen igen. Filosoferade en stund innan jag gled in i ett tidskaos. Drömde att jag var i en skånsk by, kollade in en liten nyöppnad lunchrestaurang inför bästisens besök. Beställde blommor i en affär, för att kunna önska restaurangägaren lycka till. 

Väninnan kom, körde in på fel gård och hade svårt att backa sig där ifrån. Vi körde en runda i byn, lyckades återigen komma in på fel ställe och kunde nätt och jämnt komma ut på vägen igen. Hittade en parkering, bara för att upptäcka att bilen började rulla när den skulle låsas. Dunk, dunk lät det när den rullade nerför att par trappsteg. Några män kom och hjälpte oss upp med bilen. In som ett skållat troll för att hämta blommorna, några spretiga grenar med röda bär i. Ganska fula, men ack så trendiga. 

Kom ner i lilla restaurangen, väntade på bord, fick tag i ett intryckt i ett hörn. Såg plötsligt ett bättre bord på andra sidan av den pyttelilla lokalen. Reste mig, bara för att upptäcka att båda borden bara försvann. Satte mig på en smutsig stol och blev lugnad av andra gäster att plats alltid fixas. Jodå, så var det ju, men när väl det hände var maten slut och vi välkomnades nästa dag. 

Vad håller min hjärna på med? Jag var steget efter genom hela drömmen, allt var ostrukturerat, men ”trendigt”..? Precis det var vad som genomsyrade drömmen. 

Nu är jag vaken, har fått min ingefärsshot och ska in i duschen. Bäst att jag skyndar mig, så att jag inte kommer försent. 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Vilken röra!

  1. Maria skriver:

    Hjärnan lever sitt eget lilla liv.

  2. ewa28 skriver:

    Jag är ledig till torsdag men har redan jobbeångest= svårt att sova!!

  3. Corleonia skriver:

    Hann läsa mig igenom nästa hela inlägget innan min hjärna vakande till och noterade att det var en dröm. 🙂 Svettigt du!
    Kort jobbvecka, skön start!

  4. Tomtan skriver:

    Ibland kan man undra 😀

  5. WoW skriver:

    Haha hur lyckas du minnas allt det där är ju min stilla undran… själv måste jag kolla snoozeinställningen på telefonen för jag minns att klockan ringde 06:15 som vanligt och jag tryckte på snooze och vaknade sedan 07:39…
    Kan det vara så att inställningen av snooze på nya 6:an är en 1 1/2 timme?
    Tror knappast det va’, det funkade ju bra i mellandagarna 😉

  6. MarveW skriver:

    Oj, oj, det kan vara riktigt stressande att sova 🙂

  7. lenaikista skriver:

    Förutom den trendiga känner jag igen det där att alltid vara steget efter. I drömmen, alltså. 😉

Kommentera

