Kolla Surridurr!

image

Den här låg i brevlådan och väntade på mig i tisdags. 🙂 Jag ska ta mig an den när jag läst klart Gardells triologi.

image

Lite lyxigt med kortdag på tisdagen och sedan ledig onsdag. Lite dagvill blir jag dock. Vintern har hittat till Skåne och gårdagens Österlentur blev inställd. Tanken var att åka och titta på några Stringskåp som mAnnen hittat på nätet. Men att bege sig ut i snöyra för den sakens skull verkade korkat. Därför styrde vi kosan mot sydkusten istället, tog en liten promenad längs stranden och beundrade den isiga bryggan. Samma brygga som jag och Bästisen badade från i somras, igår kändes det inte lika lockande, även om havet såg ”snällt” ut.

Efter den kylslagna promenaden bjöd Bästisen på kaffe hemma hos sig, en mysig stund. Det är så jag vill umgås, spontant och utan krav. Det blir nära nog bäst då. 

Väl hemma igen pysslade jag i köket ett tag. Helstekt rotselleri med parmesan och valnötter avnjöts. Gott! Och så blev det då äntligen marinerade sojabitar och en god sallad, Maria. 😉

Mätta och nöjda landade vi i soffan och tittade på ett par avsnitt av ”The affair”. Tack för tipset Eva! Serien är annorlunda uppbyggd, där de båda huvudpersonernas upplevelser av samma skeende varvas. Intressant! Ämnet i sig gör mig ledsen i hjärtat och det är klart att funderingarna drar iväg. Lögn, förnekelse och kluvenhet – hur är det egentligen att leva med det?  

Något annat jag funderar över, som känns väldigt mycket enklare att angripa, är hur jag och Macen ska kunna utveckla vårt förhållande. Det finns en liten strategi för det också, tackolov. 

Det kanske är dags att hasa sig bort från köksbordet och angripa arbetsdagen? Japp!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Kolla Surridurr!

  1. Maria skriver:

    Jag har kollat klart på The Affair och fattar inte ens vad kvinnorna ser i den självbelåtne mannen 😦
    Det var inte läge för lite vinterbad då? 😉

  2. Gunnar skriver:

    Häftig bild på den isiga bryggan! Inte ens den mest hängivne vinterbadaren badar väl inte i det här vädret?

    • pbloggen skriver:

      Jag hade nog kunnat tänka mig att bada, men inte just där. Varm och go bastu först och sedan en bra trappa att gå ner på hade jag velat ha.

  3. pysbloggen skriver:

    Marlo Morgan, undrar om jag inte läst någon bok hon skrivit? Har bestämt för mig att jag gillade den…..borde läsa igen, känner jag.

    • pbloggen skriver:

      Jag ser framemot att läsa den. Letade efter den när Yngsta skulle åka till Australien, men den fanns inte att beställa på svenska då. Nu har jag köpt den begagnad.

  4. skatanstankar skriver:

    Fantastisk bild på bryggan … wow! Och din dag verkar ha varit en bra-dag överlag. Den där serien The Affair har jag inte sett men jag kan ju ana vad den rör sig om. Jag håller i stället på att se alla Downton Abbey-avsnitt igen … så knäpp är jag. Ibland vill man drömma sig bort till en annan värld även om inte den heller var så lustig (krig och elände och klasskillnader … om man var född i ”fel” klass alltså). Men ändå …

    Kram /Skatan

  5. surridurr skriver:

    Men du har hittat boken! På ett bokantikvariat??? Kram

  6. Znogge skriver:

    Vilken otroligt vacker bild på bryggan! Jag borde nog ta mig ner till hamnen och ta en titt innan det blir mildare…

    Kram

  7. MarveW skriver:

    Behagliga dagar. Läsa, promenader och inte behöva stressa – det är välbehövlig lyx!

  8. Corleonia skriver:

    Alltid kul att läsa men just sitter jag fast i en .. och nej, jag slänger inte före jag läst klart. om det så ska ta evig tid! Puh 🙂 Får googla på den du köpt, har inte hört talas om varken författare eller bok. 🙂

    • pbloggen skriver:

      Vi angriper det där olika. Jag kämpar ett tag, sen släpper jag. Vad läser du?

      • Corleonia skriver:

        Jag läser en bok av Niklas Rådström ”Månens anförvant”. När jag höll den i handen vet jag precis vad som lockade med texten. Den handlar om uppsättningen av Mozarts operor bland annat. Segare än sirap om du frågar mig. jag ser inget av språkglädjen eller påläst och spirituell bok som det sägs vara. jag ahr snart kommit halvvägs och ja, den kommer ta tid. Jag tänker så att har jag läst ”Röda rummet” som var en av de ”mindre bra böckerna” så är jag snäll – så ska jag nog ta mig igenom denna med. Någon gång.

  9. miatankar skriver:

    Nej, inte skulle jag heller vilja bada vid den bryggan nu. 🙂

    Jag skulle väldigt gärna vilja veta hur du lagar till sellerin med parmesan… Stekte du en rotselleri, som bit? Berätta gärna!

Kommentera

