Mittipricksöndag

Första gången jag besökte Louisiana var tillsammans med Stina för några år sedan. Minns hur märkligt hon tyckte att det var att jag som skåning inte varit där förut. Jag kunde inte annat än hålla med henne. Idag var där igen och fick en fantastisk söndag tillsammans. Till en början la vi huvudena ömsom till höger, ömsom till vänster. Vad var det vi såg?!
image

image

Bättre blev det när vi klev in i Oändligheten, där prickarna aldrig ville ta slut. Fascinerande!image

Ett alldeles vitt rum färgläggs med prickar och vi besökare fick faktiskt hjälpa till. image

image

Ännu mera prickar.
image

Lugnet, stillheten och det alldeles makalöst storslagna Giacomettirummet, där det gigantiska fönstret är en tavla i sig.

Efter en god rostbiffsmörgås och ett glas rött, promenerade vi nöjda mot tåget igen.

image
Och där vid en villaträdgård såg vi något som gjorde oss varma om hjärtat. Det finns hopp om mänskligheten! Jag bara älskar sådana här initiativ. Pengar skramlades ihop och lades i skrinet, och varsin burk ”äpplesmör” fick följa med hem. Jag kan redan nu avslöja och innehållet smakar himmelskt av härliga äpplen och kanel.

Tack för en fantastisk dag med skratt och närhet, Stina. Detta ska bli vår födelsedagstradition, om jag får bestämma. 😉

Färden hem gick bra, trots gränskontroll och tågbyten. Vardagen kom närmre igen, men jag valde att stanna i prickarna och glädjen värld ett tag till.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Mittipricksöndag

  1. Maria skriver:

    Om man äter kammusslor är äppelsmör kanongott till. Fast det kanske ”bara” är mos?

  2. MarveW skriver:

    Förstår att jag missat något. Eller rättare sagt, att jag har något att se fram emot. Har aldrig varit där men det verkar ju som något att sätta upp på listan. Trevlig kväll!

    • pbloggen skriver:

      Ett fantastiskt ställe. På sommaren är det härligt att gå runt i parken och kanske sätta sig med en kopp kaffe och avnjuta omgivningarna.

      • MarveW skriver:

        Trevligt. Min kollega var faktiskt där i förra veckan. Han gav fyllig beskrivning av alla prickar hat sett och även han rekommenderade ett besök.

  3. Ko skriver:

    måste dit!!

  4. pysbloggen skriver:

    Äppelsmör, men ge mig! Lät jättegott.

  5. gunnardeckare skriver:

    Åh! Längesen nu vi var där. Alltid lika mysigt och intressant!

Kommentera

