På dejt med Ove

Popcorn, mörker, skratt och tårar.

I julas fick svärmor ”en dejt med Ove” i julklapp, jag och mAnnen följde med som förkläde. 😉 Det var ett bra tag sedan jag var på bio, jag frågar mig alltid varför det är så när jag väl är där.

Boken ”En man som heter Ove” tog mig med storm, så filmen hade en del att leva upp till. Rolf Lassgård är en strålande huvudfigur och filmens Parvaneh gör en härlig insats. Helt klart en sevärd film.

Efter filmen bjöd svärmor på kaffe och macka hemma i köket, riktigt mysigt.

En bra onsdag med trevliga kundmöten och en bil som tog sig igenom besiktningen. Sånt där som gör livet lite enklare.

*P*

Missade programmet om Lars Lerin, så det har jag kvar att uppleva ikväll. Toppen!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till På dejt med Ove

  1. pysbloggen skriver:

    Du läser väl Backmans blogg? Ove förekom flitigt där för några år sen. En regnig sommar för kanske fem år sen plöjde jag alla hans bloggar, han är underbar!

  2. Maria skriver:

    Nu har så många sagt att den är bra så då kanske jag törs gå trots att jag läst boken

  3. Tomtan skriver:

    Visst var den bra!!!!

Kommentera

