Soffan

Tog kaffekoppen och knäckemackorna och landande i soffan, drog julklappsfilten om mig och började bläddra i tidningen. Hittade flera läsvärda artiklar, skrivtankarna tog fart, kom på att jag borde kolla kameran. 

Har jag egentligen tid att åka till jobbet idag? 

Har jag egentligen lust att jobba just idag, dagen då det finns så många andra saker som pockar på min uppmärksamhet? 

Vad tror du? 😎

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Soffan

  1. Maria skriver:

    Jag är på jobbet men skulle kunna tänka mig att göra en massa andra roliga saker 🙂
    Vi är nog rätt så normala

  2. gunnardeckare skriver:

    Jag är hemma men jobbar ändå.Fast det blir tid till annat också mellan varven. Som tex att titta in hos bloggvänner 🙂

  3. Znogge skriver:

    Mitt spontana och personliga svar skulle bli nej men pengarna behövs liksom 😉

    Kram

  4. WoW skriver:

    Jag är hemma och jobbar inte, fast jag ska göra det sedan när mörkret faller.
    Det känns ju liksom inte som ett alternativ när solen strålar och snön glittrar utanför… men jag har heeela helgen på mig att jobba de mörka timmarna, så jag tänker inte fuska!

  5. miatankar skriver:

    Jag är hemma och njuter av livet. Var ute på en promenad mitt på dagen, kallt, men soligt och friskt i luften. Jag var rätt klädd, så det blev ens kön promenad! Pysslar litet, latar mig litet… väntar på att kaffet ska bli klart nu. Vad mer kan jag begära? Ja, jag vet inte, jag har det skitbra! Snart får väl du gå hem från arbetet, då får du krypa upp i soffan igen!

  6. pysbloggen skriver:

    Vore trevligt att inte behöva sälja så mycket av min tid, finns mycket annat jag gärna vill göra.

  7. irrhönan skriver:

    Kom ihåg batteriet till kameran bara 😀
    Önskar dig en härlig helg!

  8. Ja, ofta känns det ju som att man inte skulle ha tid att jobba 🙂 Så mycket annat inspirerar!

Kommentera

