Äntligen! 

Jag vet inte hur många år jag har ränkt ta mig till Måkläppen, utan att faktiskt komma till skott. Naturreservatet är öppet 1 november till 31 januari och jag brukar nog komma på idén när jag ser bilder från sista helgen i tidningarna. Så icke i år.

Idag var vi ett litet gäng som strålade samman vid elvatiden, väl påklädda och med ryggsäckarna laddade med kaffe, smörgåsar, apelsiner och så mina små dadelbollar. Vilken fantastisk tur vi fick! Och kan ni tänka er, långt där ute bland böljorna fick jag se sälarna glänsa i solskenet. 
image

image

image

Väl hemma igen kände jag mig sådär tillfreds med livet, kroppen var behagligt trött efter ett par timmars vandring. Kinderna var varma och rosiga, sinnena fyllda av vackra vyer, ljudet från vågorna och doften av hav. 

Resten av dagen har ägnats åt matlådepreparering. I veckan blir det rödbetsbiffar med tzatziki och boveteröra med ris. Lite Netflixande på det och så är helgen till ända.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Äntligen! 

  1. WoW skriver:

    Vackert!

  2. Maria skriver:

    Åh, sälar! Lyllos dig 🙂

  3. pysbloggen skriver:

    Men jiiisess! Ser fantastiskt ut!

  4. Znogge skriver:

    I går var det verkligen perfekt väder för att besöka Måkläppen! Men man måste klä sig varmt…

    Kram

  5. gunnardeckare skriver:

    Åh vad vackert det där var! Kan tänka mig att ni hade en härlig dag.

  6. surridurr skriver:

    Vilken underbar dag . Kram

Kommentera

