Ett minus och ett plus.

Oj, vad jag hade sett framemot Vegorätt, ett nytt matlagningsprogram – garanterat vegetariskt. Men ack så besviken jag blev, mAnnen gav upp och satte sig med fakturor istället. Maten som lagades är säkert bra och god, men allt försvann bara i bilder på gyllengula fält och tygstycken som vajade i vinden. Mycket vikt hade lagts vid rekvisita såsom emaljerade skålar och skedar och mått a la svunna tider. Det blev för mycket för mig, pragmatisk som jag är.

 Flickigt fnissigt… Det kunde ju varit bra, om man lagt sig vinn om att berätta lite om råvarorna tex. Äh, vad vet jag, jag kan ju inte göra tv-program. Förhoppningen från min sida var att visa hur mycket bra och god mat man kan få till, utan att använda animalier. Det är väl tveksamt om de som tvivlar blev övertygade.

Programmet om familjer på äventyr faller mig mer i smaken. Det är intressant att se hur olika vi kan leva våra liv.

Mitt eget liv har bjudit på middag med mAnnen och hans son. Ett par timmars prat och umgänge, alltid behövligt och oftast mysigt.

Sängen väntar och jag ska välja ny bok eftrsom jag läste ut sista delen av ”Torka aldrig tårar…” igår. Nu behöver jag nog något mer upplyftande. Förresten så är jag lite sugen på att vara med i en bokklubb igen. Träffa läsglada och prata böcker. Det är kanske dags att starta upp en sån igen? 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Ett minus och ett plus.

  1. Znogge skriver:

    Synd att programmet inte levde upp till förväntningarna. Men nog hade det varit bättre om fokus låg på maten och råvarorna för man vill gärna lära sig lite också!

  2. Maria skriver:

    Skrev just hos Mie på fejjan om att jag misstänkte att det kunde bli ett sånt program. Jag vill se ett program för vanligt folk som kommer hem från jobbet och vill ha en köttfri middag på 30 minuter – gör gör man? Alla vegosidor/program verkar utgå från att personen är 20 år med dreds och som inte jobbar hela dagarna på kontor…

  3. pysbloggen skriver:

    Bokklubb hade varit kul! Läs lite Fredrik Backman som motvikt.

Kommentera

