Strålande idé!

Häromdagen tittade jag på ”Stjärnorna på slottet” eftersom avsnittet handlade om Stefan Sauk. Jag är väl egentligen inte så intresserad av den här programtypen, men ibland får även jag göra undantag. Här i Bloggland kläcktes idén ”Bloggarna på slottet”, tänk så kul vi kunde ha haft det. 😀

Igår när jag såg Vegorätt och blev besviken, utvecklades programidén till att omfatta matlagning. Tänk er ett program där man får se hur man sveper ihop en boveteröra och steker rödbetsbiffar en söndagkväll, för att ladda veckans matlådor. Vanlig mat för vanligt folk. Konkreta tips och idéer samt information om bra råvaror. Matnyttigt alltså.

Fast det där med tv-inspelning hoppar jag gärna över, jag skulle nöja mig med att umgås och utbyta erfarenheter med härlig bloggvänner. Ska jag skriva upp dig på intresselistan? 😉

  1. *P*
  2. Maria
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Strålande idé!

  1. Maria skriver:

    Ja!!! Det räcker med att vi mobilfilmar lite 😉

  2. WoW skriver:

    Jag är rädd att du får konkurrens om copyrighten av Mie, har för mig att hon har en väl utvecklad plan för ett hus, ett kök, mästervegokockar, vin och bloggare…

  3. Mies liv skriver:

    I’m in. Blir ett bra förspel till min dröm om ett vegoställe. 🙂

  4. Maria skriver:

    Chili erbjöd oss att hälsa på i Norra Sverige!

  5. Chili skriver:

    Jag är på var det än blir 👍🏻 vill ni komma till mitt ”slott” i Jämtland är ni alla välkomna, lagar inte så gärna maten själv men jag äter gärna och kan filma och diska 😃

  6. Znogge skriver:

    Vilken härlig idé! ”Bloggarna på slottet” vore onekligen något 😀

  7. gunnardeckare skriver:

    Låter som en härlig idé!

  8. surridurr skriver:

    Jag gillar detta program, även Sommarpratarna. Vilken rolig idé med ”Bloggarna på slottet” eller ngt sådant. Men ingen inspelning. I min förra blogg skrev jag en hel del om just matlagning. I all enkelhet, nyttigt, rättvisemat, lättlagat. Jag är ingen expert men var intresserad av att lära mig. Testade att laga massor av olika maträtter. Numera hinner jag absolut inte.
    Kul – vi ses på slottet!

Kommentera

