En alldeles egen dag

Igår var det min dag och i en alldeles egen present till mig hade jag tagit semester. Bästa idén på länge! Jag bara älskar mina ”mittialltihopledigadagar”.

Älskade sambon väckte mig med sång, gott kaffe och massor av levande ljus, sedan hade han den goda smaken att åka till jobbet. 😉 Själv tog jag mig en timmes promenad i dimman. Naturen var bedövande vacker med träd vars grenar verkade doppade i kristyr. Solen gjorde sitt för att bryta igenom och lyckades till slut.

image

Jag packade badväskan och styrde nosen mot havet. Mellanlandade på Bilprovningen för efterkontroll. Ok på på den! 

Fyra grader kallt i luften och inga grader alls i havet. Fantastiskt! Årets premiärdopp tog jag via trappan ut åt havet. Uppfriskande när vågorna doppade mig, men stegen var så isig att jag valde att bada på ”den lugna sida” resterande gånger. Min vana trogen sträckte jag ut armarna för att ta ett par simtag, det gick inte så bra, där låg ju isen fast. Det syntes inte i ”slushsörjan”.

image

Bästisen anslöt och vi bastade och badade ihop, svepte in oss i badrockar och njöt av solsken och apelsinklyftor. Lycka! 

Efter badstunden bjöd Bästisen mig på spenatsoppa i caféet. Vilken dag vi fick tillsammans.

Kvällen avrundades med blues på St Gertrud, där en av mina favoriter – Pontus Snibb – spelade. 

Det är inte konstigt att jag har studsat runt med ett leende på läppar idag, va? Fortsatte ”ta-hand-om-mig-övningarna” och avslutade veckan med yoga och bastu. Gott! På måndag ska jag till sjukgymnast med mina knän. Ja, resten får också följa med såklart. Äntligen är det dags! 

Go fredag där ute!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till En alldeles egen dag

  1. WoW skriver:

    Som du skämmer bort dig, det ska man ju absolut!

  2. Maria skriver:

    Toka som badar! Men det lät som en härlig dag.

  3. irrhönan skriver:

    Härligt! Men du… bada? Är du på riktigt eller?

    • pbloggen skriver:

      Japp, det är jag och jag funderade på när du och jag ska bada tillsammans. 😉
      Om jag inte missminner mig, fick du ett vinterbad i födelsedagspresent? Eller brister min danska? 😎

  4. surridurr skriver:

    Låter så himla mysigt och friskt. Älskar att bada, kräver inga varma vattentemperaturer. Men att bada NU???? Jag behöver inte försöka mig på det för här ligger isen. Kram
    PS Fyller du år? I så fall grattis. Kram

  5. ewa28 skriver:

    Åh Kallis – underbart! Funderade men kom ej så långt idag! Har ju bara 100 meter dit!!!

    • pbloggen skriver:

      Är det inte oftast det som är haken, närheten? Tänkte på det när jag njöt av Måkläppen förra helgen. Jag åker till Spanien och upplever spännande grottor och till Italien för att se fantastiska byggnader, men Sverige, Skåne glömmer jag bort ibland.

  6. ewa28 skriver:

    Bästa badet – bastu och isvak

  7. gunnardeckare skriver:

    Vilken härlig dag! Jag har bara vinterbadat några gånger i livet. Det funkade bra efter en het bastu men jag minns att jag frös mest om fötterna.
    Jag hade en arbetskamrat som hade en stege på den egna tomten där han kunde klättra ner i isvaken. En vinter lossnade steg och han fick ett mer abrupt dopp än vad han hade tänkt sig

    • pbloggen skriver:

      Jag har alltid något på fötterna när jag går ut på bryggan, då funkar det, annars gör det ont av kylan. Brrr…
      Din vän var mig en riktig friskus!

  8. miatankar skriver:

    Vinterbad…. hua…. det har jag aldrig testat, kan egentligen inte uttala mig om… men det låter litet häftigt! Grattis till din dag, misstänker du fyllde år också i och med att sambon kom med kaffe och ljus till dig eller är han alltid så omtänksam?

  9. Znogge skriver:

    Du milde tid! Badade du verkligen? Imponerande minst sagt. Själv frös jag bara av att fotografera bryggan 😉

  10. Tomtan skriver:

    Hörde av sonen att det är snö i Malmö. Härliga bilder. Måste åka ner snart igen!!!!

Kommentera

