Ett, två…FEM!

Han räknar så, min lille prins. Idag har vi tillbringat några timmar tillsammans, byggt med Duplo, ätit fiskgratäng och pratat. Han berättar så mycket, med sina egna ord, de flesta förstår nog bara han själv. 

Efter middagen trillade snökorn ner från himlen och vi letade fram döttrarnas gamla pulka. Till en början var barnbarnet mer intresserat av rutschkana och gungor, men efter en stund lockades han av tjoandet från backen intill lekplatsen. Där tog vi plats i pulkan båda två och sedan bar det av utför. Vilken härlig stund! ”Mommo sitta!” uppmanade den lille när jag tyckte att han skulle åka själv, så det blev många åkturer för oss båda. En liten promenad där vi tittade på bilar och lyssnade på fåglar avslutade utestunden. 

Jag vet inte om jag någonsin är så närvarande i stunden, som när jag träffar mitt barnbarn. Han får oftast fullt fokus och det är en ynnest att få ge honom det. Allt annat finns ju kvar när han har åkt hem.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett, två…FEM!

  1. surridurr skriver:

    Vilket underbart minne att spara på.

  2. Znogge skriver:

    Så härligt med barnbarn! Tyvärr har vi inga än men hoppas på att få i framtiden…

    Kram

Kommentera

