Bra helg igen.

Fredagen tillbringades i kollegornas sällskap. Dagen till ära drabbade vi samman med kollegor på grannkommunens kontor. Mingel på en nivå som jag behärskade ;-), lite affärsplanering, kort besök av ”hemlig gäst”, musikquiz och sedan avfärd till Stora staden- Där lekte vi i två timmar i Utmaningarnas hus, löste gåtor och olika typer av uppdrag. Min spontana reaktion när jag örstod att vi skulle dit var ”Åneeej…”, men sen knöt jag på mig gympaskorna och anammade konceptet. Adrenaliet hoppade och skuttade i kroppen och jag hängde med så gott jag kunde. Problemlösning under tidspress visar alltid spännande sidor av folk, undertecknad inkluderad. Lite mat och prisutdelning, sedan hemfärd. Ett bra sätt att avsluta arbetsveckan. 

Jag och mAnnen kom hem samtidigt, han hade varit ute på sitt håll och spelat innebandy och pingis med ”gubbgänget” från sin ena arbetsplats. Vi delade en kanna vatten och våra upplevelser innan vi trillade i säng. Hann också ta beslutet att lördagens planerade vandring fick strykas. Det visade sig vara ett klokt beslut, eftersom följande morgon bjöd på blåst och regn på tvären. Käre mAnnen var dessutom ganska ledbruten, i hela kroppen. B-) 

Själv var jag pigg som en lärka, lite av en sport ”dagen efter”.  Skred därför till verket enligt ambitionen att träffa vänner spontant och på riktigt. Fina A träffar jag alldeles för sällan, så vi hade mycket att ta igen när vi möttes på eftermiddagen. Första målet var Green Stories, en liten butik med fairtradevaror. Där blev jag småkär i små grejor i retrotyger. 20160130_140743.jpgKände en kreativ ådra börja bulta långt inne någonstans. Samma ådra levde rövare inne på Glimmaglimma, där vi köpte vackra pappersark, som man kan klä in lådor med tex. I samma butik fanns också ljuvliga små danska tygmöss och jag blev en liten flicka som inget hellre ville än inreda ett dockhus med dessa små skatter. Som det kan bli!

image

Fika måste man ju när man är ute och fingår en lördag i trevligt sällskap. Jag hade siktet inställt på ett mindre ställe, något jag aldrig varit på förut. Ingetn plats där gigantiska muffins och brownies serveras. Så värst litet är ju inte Hollandia, men desto mer ”på riktigt”, ett konditori som funnits i över 100 år. Varm choklad gjord på smält Valrhonachoklad och en skvätt rom därtill och så en syrlig passionsbakelse avnjöts tillsamman med massor av prat. Härlig timmar! Tack fina A!
Hoppsan! Nu är klockan Duschdags.

Ha en go måndag! 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bra helg igen.

  1. surridurr skriver:

    Vad spännande. Förstår att det lockar fram nya sidor man inte sett hos varandra när man står inför problemlösning. Kram

  2. pysbloggen skriver:

    Å, vad jag gillar den där gula färgen, jag förstår att du blev kär! Har just tittat på en väska i den kulören.

  3. Znogge skriver:

    Vilken bra helg du har haft! Jag kan vara lite allergisk mot den sortens utmaningar men försöker skärpa till mig och göra det bästa av situationen och oftast så blir det trevligt!

  4. gunnardeckare skriver:

    Låter svettigt men roligt!

  5. MarveW skriver:

    Låt kreativiteten blomma!

Kommentera

