Välkommen ljuset!

Idag är himlen svagt blå och ljuset når mig redan innan klockan är halv åtta. Igårkväll konstaterade jag och kollegan att det fortfarande var ljust vid halvfemtiden. Ljuvligt! Dammluckan i huvudet öppnas och ljusstrålarna sugs in. 🙂

Inte heller denna morgon vaknade jag med känslan ”Jippie! Idag förstår jag hur Macen fungerar!” Inte för att jag ger den nya maskinen så stor chans, får jag väl erkänna. Satt och suckade vid den en stund igår, när jag skulle scanna barndomsfoton till Yngsta. På andra sidan jordklotet har hon träffat en ung man och vill visa honom hur hon såg ut som liten. Tekniken är ju fantastisk när man betänker hur enkelt man kan kommunicera på distans. 

Torsdag. Hur nu det gick till, jag tycker att veckorna bara flaxar iväg. Dagen bjuder på vanligheter i form av räntediskussioner, förhoppningsvis lite studier, telefonsamtal, mailbesvarande och sökande efter motivation för egen del. Imorgon är det fredag och AW. Det känns mycket mer inspirerande att tänka på. 

*P*

Apropå teknik, så har jag blivit lite småkär i mitt trådlösa tangentbord som jag har till paddan. Det tog ett tag innan jag insåg charmen, men nu är det vi. Sådär får gärna relationer komma till mig, sakta men säkert. 😉

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Välkommen ljuset!

  1. Maria skriver:

    Vad kul med lite räntediskussioner 😉
    Det börjar gå åt rätt håll med ljuset!

  2. Znogge skriver:

    Visst är det skönt att det är ljust tidigare på morgnarna och att kvällarna börjar blir längre.

  3. gunnardeckare skriver:

    Ja nu är det lätt att kommunicera över hela världen. Jag har ett trådlöst tangentbord till min IPad men använder det aldrig. Ska jag skriva mycket så blir det på pc:n

  4. Tomtan skriver:

    Här är det flurvär idag 😀 Men visst är det härligt att det blir ljusare.

  5. pysbloggen skriver:

    Hmm, undrar om jag ska testa ett sånt. Tangentbord alltså. Och kanske AW😉

  6. surridurr skriver:

    Trådlös mus och tangentbord har jag liggande på ett soffbord som jag kan styra datorn som är ihopkopplad med TV, med. Fast jag tycker batterierna tar slut hela tiden.

Kommentera

