Bästa AW:n

Det är inte ofta jag tar mig in till stan för att träffa vänner och ta en afterwork, men i fredags hände det. Eftersom jag inte skulle hinna hem och få mat i maten, bokade jag bord på Drumbar. Jag lyckades dessutom få vännerna att nappa på idén. Fish’n chips, öl och prat, överraskande god mat måste jag säga. Efter maten flyttade vi ut i baren, där ljudvolymen tillät något mer lågmälda samtal. Tätt, tätt satt vi och pratade och som jag njöt! Jag trivs så löjligt bra med de fyra vännerna som jag träffade. För mig känns det nästan kärleksfluffigt att tillbringa några timmar tillsammans. Det är så enklelt, så opretentiöst. Jag försökte förklara känslan för en av dem. ”Jag behöver inte leva upp till någonting.” Vännen såg på mig. ”Så tänker jag aldrig, jag har inte den genen. Jag är som jag är helt enkelt.” Underbart! Det är nog därför jag trivs så.  

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bästa AW:n

  1. Maria skriver:

    Låter som perfekta människor att umgås med.

  2. Znogge skriver:

    Vilken härligt kväll och den rätta sortens vänner 😀

  3. gunnardeckare skriver:

    Låter som en trevlig kväll! After work fanns inte i mitt yrkesliv, inte ens de sista åren. Undantag är när jag jobbade i ett u-land och svängde in till puben efter jobbet. Tyvärr svängde vi ut också efter ett par öl 🙂

  4. pysbloggen skriver:

    Där man inte behöver förklara, det gillar jag. De som vet om min familjs alla egenheter, mina konstiga kusiner, mina trevliga grannar som är svärföräldrar till den där killen jag var ihop med, vars syrra hade en butik och ……ja, det behöver jag inte förklara

Kommentera

