Jag anade det…

I lördags stod hylljakt på schemat. För ett tag sedan köpte vi tre Stringskåp i teak. Två av dem sitter nu på väggen och väntar på att ett par hyllplan ska komplettera det hela. Eftersom String inte görs i teak längre, får vi leta på nätet och i olika secondhandbutiker. Första helgen i månaden har Nirvana öppet, ett stället där miljoner prylar trängs med varandra i en gammal industrilokal i hamnen. Även i normala fall har jag lite problem med såna ställan, eftersom det oftast är mer än jag där., så även denna lördag. Möbler i alla möjliga och omöjliga former, staplade från golv till tak, prylar och pinaler jag inte visste fanns. Men inga hyllor i rätt storlek den här gången. wp-1454913076358.jpeg

Väl ute i bilen kändes det som om jag gick bredvid mig själv. När mAnnen ville svänga inom nästa ställer ville jag först stanna kvar i bilen. ”Du kommer att tycka om byggnaden, iom inget annat..” och visst var det så. Där  var dessutom luftigt och ordning bland prylarna, så jag klarade det riktigt bra. 😉 Så otroligt mycket vackert det finns och så mycket fult också. Jag gick runt och läste på etiketterna och log för mig själv. ”Slutet av 1900-talet” säljer kanske bättre än ”1990”? Och ”damarbetsbord”, det finns nog inte att köpa i nyproduktion, va? 

På väg hem från stan stannade vi till och handlade lite mat och det var där jag förstod att något var lite fel med mig. När jag skulle väga savoykålen, visst jag inte vad den hette. Hmm? Käre sambon ställde sig vid spisen och fixade svamprisotton som skulle med till vinprovningen. Själv tog jag mig en lur och vaknade något piggare. Bra det, eftersom det blev en ovanligt trevlig kväll. Sommeliern som skulle varit hemma hos oss, men blev sjuk, dök upp i lördags istället. Dessutom var två av ”fredagsvännerna” med, eftersom det saknades fyra ordinarie vindrickare. 

Söndagen sov jag bort och igår åkte jag till jobbet, bara för att vända hemåt efter ett par timmar. Halsont, nysningar och hosta satte stopp för arbetsdagen. Idag har jag Netflixat och sett Orange is the new black. Jag slutade ju titta under säsong två, så jag har lite att beta av. 🙂 Perfekt!

Stannar hemma imorgon också och ser klart. 😉 Fast mest väntar jag på att bacillerna ska vandra vidare…
*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Jag anade det…

  1. Maria skriver:

    Du skulle lämnat bacillerna på loppisarna.

  2. pysbloggen skriver:

    Tog den dig oxå, flunseländet!

  3. Tomtan skriver:

    Krya på dej!

  4. Eva Swedenmark skriver:

    Härligt med bra teveserier i det läget! Jag sträcksåg nyligen The affair, har du sett den?

    • pbloggen skriver:

      Ja, vi började på den här hemma för ett tag sedan, men fastnade inte riktigt.
      Tv-serier är så bra eftersom man kan beta av ett eller tio avsnitt, helt beroende på tid och humör.

Kommentera

