En sån dag idag, ni vet.

Det händer sig lite nu och då att jag vaknar och känner ”fan!” Imorse var det dags igen. Var inte sugen på frukost, det som normalt är favoritmålet. Kokte ägg, blev sur när mAnnen nyfiket lyfte på grytlocket. Jag ”ångkokar” ju, då SKA man inte lyfta på locket. Fixade en smoothie inför dagen, samme man kommenterade att ”nu är det nog klart”. Men va f*n?! Min maskin har ett smoothieprogram och vet själv när den är klar. *grrr*

Öm som tusan i brösten. Hormoner. Borde inte det vara ett avslutat kapitel nu?!

Gjorde mig klar för jobbet, var ute i god tid och kände att humöret kunde vända. Fast då var låset i garageporten fruset, så på humörfronten var det status quo. Grannen försökte med sin tändare, men det funkade inte. Jag hittade inget låsspray där hemma, tog nån olja och en tändare med mig ut och fick stå ett tag innan nyckeln gick runt. Puttrade iväg med lilla Golfen, hann en halvmil innan trafiken stockade sig. Det hander normalt sätt aldrig, eftersom jag kör ”mot strömmen”. Men idag hade nåt hänt, så polisen var på motorvägen och dirigerade oss. Där nånstans kände jag att det inte var lönt att hetsa upp sig längre, utan bara acceptera.

På jobbet var det dags för personalmöte, med massor av statistik (tänkte på dig Maria). Bihålorna värkte ikapp med brösten. Kundmail om bolåneräntor. Nytt munsår på överläppen. Jag kommer ALDRIG att spruta in nåt för att få större kroppsdelar, whatsoever! Om någon nu skulle tro det.

Nåja, jag missade inte solblänket i havet och svanparet som glidflög ner över det spegelblanka vattnet. Imorgon är en annan dag.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till En sån dag idag, ni vet.

  1. MarveW skriver:

    Usch för sådana dagar. Hoppas att det tar slut redan då solen går ner så att du får en fin kväll.

  2. pysbloggen skriver:

    Jag tror hormonerna kommer att spruta runt länge till, mäktiga krafter det där. Imorgon är en annan dag!

  3. Maria skriver:

    Jag gillar att du tänker på mig på jobbet 😉 T.o.m dåliga dagar.

  4. Tomtan skriver:

    Håller med dig. Idag är det en annan dag!

  5. gunnardeckare skriver:

    Jobbigt med bihålerna. Jag brukade ha sånt minst en gång per år men sen näsdropparna blev receptfria har jag sluppit det. Peppar,peppar ta i trä…….

  6. Znogge skriver:

    Vissa dagar börjar motigt för sig den olycka som kommer ensam. Men i dag är det en annan dag 😉

    Kram och god morgon!

Kommentera

