Vitt

Redan torsdag och dagen är vit när jag vaknar. En kvarglömd ljusslinga på sänggaveln börjar leva sitt eget liv och blinkar när mobilen har talat om att det är dags att stiga upp. Märkligt. 

I vårt orangeglada kök serverades fisksoppa och vitlöksbröd när vännerna igår var här på kvällsmat. Kladdig kladdkaka med hallon i smeten och uppvispad cremefraiche och en kopp kaffe. Ljuvlig kombination, som jag varmt kan rekommendera.      

Yngsta hör av sig från andra sidan jorden. Hon fortsätter att se sig om, numera tillsammans med en ung man som hon träffade på Fraser island till nyår. Imrogon sätter hon sig på ett flyg och tre timmar senare landar hon på västkusten. Lika många timmar ska jag flyga om några veckor, då hamnar jag i ett helt annat land. Det ger perspektiv på det här med avstånd. 

Perspektiv på livet finns numera konstant närvarande. Barnens far blev plötsligt väldigt dålig och är numera inlagd på sjukhus. Troligen är det cellgifterna som slagit knock out på honom.  Det var anledningen till att min knasiga tisdag avslutades i sällskap med min lille prins. När hans mamma gick till ”moffa” på sjukhuset, fick ”mommo” förmånen att hjälpa till med kvällsmat och nattning. Vi läste böcker och sjöng nya sånger. ”Här kommer Pippi Långstrump”  har vi inte sjungit förr. Käeleksboostad kunde jag åka hem och summera dagen med ”godkänd”. 

Helgen är helt ograverad och som jag njuter av den tanken. Vi längtar efter det, både jag och mAnnen. 

Dags att lyfta ändan ur soffan och göra mig arbetsklar. Just kring jobbet har jag en hel del tankar…

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vitt

  1. pysbloggen skriver:

    Vid nyår pratade vännerna om fler vardagsmiddagar tillsammans, nu banne mig ska jag ta tag i det!

  2. MarveW skriver:

    Kloka morgontankar. Tror att vi kan behöva se livet i olika perspektiv ibland, kanske ser man något nytt.

  3. Znogge skriver:

    Vardagsmiddag tillsammans är verkligen trevligt! Man behöver inte bara ses till helgerna 😀

  4. Maria skriver:

    Det är sån fart på dig hela tiden! Jag får panik vid blotta tanken på att ha vänner över en vardag! Eller helg hahahaha
    På dig är det mer ordning.

  5. gunnardeckare skriver:

    Det låter som en klyscha men det är faktiskt så att det viktigaste i livet är att få var frisk.
    Kul med barnen som är ute och reser i världen. Man är ju lite orolig som förälder men gläds ändå med dem.

Kommentera

