Så nära

Sälar – det är något speciellt med dessa lustiga filurer. De ser så harmlösa ut där de ligger på stenarna en bit ut från stranden och betraktar mig när jag fascinerat upptäcker dem. Vid första anblicken tror jag mig se två sälar och en massa stenar, men när jag tar upp kameran avslöjar den något helt annat. Tänk att jag har dem så nära mig? Om jag vill kan jag ju faktiskt svänga bortom dem på vägen till jobbet. Lyckliga jag ska minsann ta och investera i en kikare, så att jag kommer ännu närmre. IMGP3560IMGP3544

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Så nära

  1. Maria skriver:

    Jag har aldrig sett en säl. Nu är jag avundsjuk!

  2. MarveW skriver:

    Känner viss samhörighet med sälarna. Särskilt när jag är på yoga. Kallar de flesta av mina övningar för gråsälen respektive knubbsälen. Det är så det känns. Vackra djur!

  3. pysbloggen skriver:

    Men så läckert!

  4. Chili skriver:

    känns som ett klokt sätt att njuta livet, både för dig och sälarna 🙂

  5. WoW skriver:

    Sälar är roliga djur, nyfikna också, kommer gärna fram och kikar vad man är för en filur 😀

  6. gunnardeckare skriver:

    Det var inte dåligt att fånga sälar på bild. Tänk vilken intressant väg du har till och från jobbet!

Kommentera

