Det där med morgonkvitter

Läste i en blogg nära mig om kollegor som kvittrade ”Godmorgon” och trippade runt i korridorerna och känslan detta lockade fram hos skribenten. Själv kan jag sakna liv och rörelse på kontoret ibland. Mina nitiska kollegor sitter böjda över sina uppgifter, tysta och koncentrerade. Exemplariska…

Igår konstaterade vi förövrigt att vi ville ha in färg i vårt kök här. Olika nyanser av grått och vita väggar gör ingen människa glad i längden. En vacker matta av textilkonstnären Märta Måås Fjetterström letades fram och ska snart få komma upp på väggen. Tills dess drar jag mitt kulörta strå till stacken. 🙂 image

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Det där med morgonkvitter

  1. Maria skriver:

    Du är som en förpackning med kritor hela du!

  2. WoW skriver:

    Trippande kvitter vet jag inte precis om jag ville kalla det..
    Effektivt klapprande och högljutt klargörande om att nu minsann!
    Men alla är vi olika, en del gillar att dammsuga och prata högljutt i telefon tidigt om morgonen en del gillar att spela house på högsta volym om kvällarna 😉
    Bara jag slipper finnas där när dessa morgonmänniskor går loss så får de gärna peppa sig själva om morgonen innan de dyker in framför sina datorer 😀

  3. WoW skriver:

    Så lovar jag att ha överseende med dem när de tappar sugen framåt tretiden på eftermiddagen, för tro mig, då är de inte så fnittrigt glada längre 😉

    • pbloggen skriver:

      Haha! Vilken smart konstruktion att vi kör omlott. 🙂

      • WoW skriver:

        Det är ju det som är hela grejen, men om jag får vara lite fördomsfull så har morgonmänniskorna inte lika stor förståelse för det… det är ju liksom ”finare” att stå upp om morgonen och få tjugotusen saker gjorda innan lunch…
        Själv tycker jag det hade varit härligt om solen gick upp vid lunch och gick ner vid midnatt, då hade jag ju kunnat leva i ljuset också 😀

        • pbloggen skriver:

          I min värld är inte det ena finare än det andra, men jag har såklart lättare för att identifiera mig de som liknar mig. 🙂
          Buttra, tjuriga, ”vassa” människor är jag allergisk emot oavsett tid på dygnet.

          • WoW skriver:

            Ja eller mest icke närvarande, de som går i korridoren som zombies… då känner man sig osedd och oviktig.

  4. pysbloggen skriver:

    Jag började min arbetsdag idag med att skratta så tårarna rann 🙂

  5. surridurr skriver:

    Underbara färger. På mitt jobb pratas och skrattas det redan tidigt på morgonen. Jag är ingen morgonmänniska så den tiden nöjer jag med att pyssla med min dator och telefon. ”Flamset” får för min del vänta till senare på dagen. Alla är vi olika. Kram

Kommentera

