Here we go again

Knäcke med tomat och avocado, det bestod min fredagsfrukost av. Starkt kaffe till det. Tomater kräver skarpa knivar och imorse fick jag tag i en slö jäkel och slöa knivar är bland det mest irriterande jag vet. Ja, inte på nivån ”pajasen Trump” och ”nerbrända HVB-hem” då alltså. Nåväl, tomaten fann sitt öde under en annan kniv så småningom. Slöhet är för övrigt något som får mig att se rött, fast jag tar mig friheten att ändra mitt sätt att klassificera enligt eget huvud och mående. Praktiskt!

En ograverad helg ligger framför mig. Jag blir så där bubbligt lycklig av tanken att det nästan är löjligt. 

Vad vill jag göra? Kallbada? Fika på stan? Provklämma på klänningen jag så gärna vill ha? En sak vet jag förresten; jag ska plantera vintergäck som jag fick av svärmor höromdagen. Och skypa med Yngsta vill jag också, hon har bra uppkoppling ”ute i öknen” säger hon. Oj, vad jag saknar henne ibland, våra långa samtal om allt. 

Just i detta nu borde jag bara fokusera på att bli klar för arbete. Så får det bli.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Here we go again

  1. Maria skriver:

    Hinner du med allt det där under helgen då? 😉

  2. pysbloggen skriver:

    De helgerna är ofta de bästa!

  3. Känner igen känslan 😊 njut!

Kommentera

