Idag så…

Morgonkaffe och på en lapp bredvid mig påminns jag om att ta med solglasögonen in från bilen. Övrig packning är förhoppningsvis på plats. 20160310_070026.jpg”Åkkläderna” är framlagda, när lades detta personlighetsdrag till mig? Ny jacka inhandlades igår, eftersom jag saknade en lämplig sån. Hittade en militägrön variant som jag föll för. 

Hade en vän på middag igår, vilket fick mig att fundera en del. Vad är det som gör att jag trivs i visst sällskap och vad utmärker motsatsen? Närvaro. Spontanitet. Ödmjukhet. Nyfikenhet. Lugn. Det går kanske inte alltid att ta på och att identifiera, det där som skiljer bekanta från vänner? Eller vad tänker du?

Kamera, deckare, skrivbok och pennor är packade. Jag har alltid en längtan efter att just fofografera, läsa och skriva när jag är ledig. ”Min lille vän” ska såklart också få följa med, aka ipaden. Men just nu umgås vi och bloggar litegrann ihop. 😉

Dags att hoppa i duschen. Bikinilinjen ska också ansas, eller låt mig kalla det ”Vilse i trollskogen”. Vinterbadare som jag är ska jag kanske kunna ta mig ett dopp, trots att det inte är några egentliga badtemperaturer på solkusten än.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Idag så…

  1. Maria skriver:

    Tänk på bikiniränderna nu!

  2. gunnardeckare skriver:

    Det låter härligt! Hoppas att du får en fin ledighet

  3. miatankar skriver:

    Trevlig resa, vart du än ska!

    Vet inte om du kollar min blogg, därför skriver jag litet utifrån dialogen på min blogg. Hoppas det är OK. Du är sååå välkommen att kommentera inläggen på min blogg. Oavsett ämne… 😉

  4. Jag skriver:

    Trevlig resa! Njut!

  5. Znogge skriver:

    Trevlig resa och ha det riktigt gott 😀

  6. Tomtan skriver:

    HA de så gott!!!

Kommentera

