När *P* mötte Sally

Besvikelse är en av de sämsta känslor jag vet. Aggression föder energi, liksom lyckorus. Men besvikelse är som en våt Lovikkavante, kylig, tung och illaluktande. Imorse var det dags igen, att vakna med den där märkliga tyngden i sinnet. Låg och funderade över varför en liten, liten stund innan jag slängde av mig täcket, hällde ner mig i understället, knöt på mig skorna och gick ut i vårsolen. En knapp halvtimme senare la jag ut yogamattan på golvet, rullade fram Svante aka pilatesbollen och påbörjade mina övningar. Dagen till ära kompletterade jag med Sally, tack för det tipset Stina. 🙂

Nu känner jag mig pigg och redo för dagen, tankarna känns klarare och kaffet smakar underbart. Solstrålarna kittlar i ögonvrån och Yngsta har meddelat datum för besök hemma i Skåne. Den här dagen ska bli bra, det bestämmer vi va? 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till När *P* mötte Sally

  1. Maria skriver:

    Det är inte säsong för lovikkavantar längre. Av med dom. Häng med Svante och Sally istället 🙂

  2. miatankar skriver:

    Underbart med positivt tänkande och du gör vad du kan för att dagen ska bli bra!

  3. irrhönan skriver:

    Jag hörde en mindfulness gubbe bli intervjuad i radion imorse. Hans teori var att man kan vakna glad eller sur, men oavsett så kan man vrida sitt tänk till noll genom att vara där kroppen är – nu. Inte i framtiden, inte i historien. Inte bland oro för framtiden, ånger för det som varit eller bekymmer för hur det skulle kunna bli. Rätt klokt – och hjälp, så enkelt att säga.
    Men lovikka-vanten finns inte. Den är en känsla och känslor går över. Idag hittade du ett bra sätt att byta ut den mot nånting bra! 🙂

  4. Znogge skriver:

    Vi satsar helt klart på att den ska bli bra 😀

Kommentera

