Lust och glädje

Jag somnade med ett leende på läpparna igår. Precis innan jag tog steget in i Drömlandet, frågade jag mAnnen om han kom på sig själv att ligga och le med slutna ögon, sådär nöjt och behagligt. Förstod ganska snart att han aldrig hade funderat över det. Händer det dig? Jag somnar nog ofta så. Vaknade likadant, energifylld och glad. Vilken påskgåva!

Efter jobbet stack jag till Friskis för ett pass ”Core soft”, men hoppsansa – instruktören var skadad och en pigg och skuttig vikarie tog över. Core blev det, men softandet såg jag inte mycket av. Ett perfekt pass för mig, tror jag faktiskt. Många muskler väcktes till liv, men knäna skonades. Skratt och fniss blev det under balansövningarna och den övning jag själv döpte till sälen. IMGP3560

Man ligger på sidan med händerna ovandör huvudet, sträcker ut sig i sin fulla längd, så att man ser ut just som sälarna på bilden. 😉 Sedan ska man rulla runt utan att ta hjälp med armarna. Svårt att förklara, inte helt lätt att utföra, men det är garanterat en humörhöjare. 😀

Väl hemma bjöd mAnnen på kycklingsallad, sedan drog jag igång med påskandet. På torget hade jag köpt inlagd och färsk sill. Den sistnämnda stektes igår och ligger nu och gottar sig i ättika. 20160323_205522.jpg

Arbetsdagen är kort och det är välkommet. Får se om jag beger mig på jakt efter ris att ställa i en vas här inne. Syrenbuskarna är ett minne blott här hemma, det var lite enklare när jag bara kunde klippa några grenar i trädgården. Ni hör hur kämpigt livet är va? 😉

Just nu är jag inne i en gladperiod, dagar med energi och glädje i systemet. Träningen prioriteras och är lustfylld (jodå), några småsaker som gnagt har jag tagit upp med mAnnen. Jag ÄR bättre på det där. Heja mig! 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Lust och glädje

  1. Maria skriver:

    Efter andra perioder så kommer det gladperioder!

  2. MarveW skriver:

    Glada perioder ska man vara rädd om. Glad skärtorsdag!

  3. Znogge skriver:

    Stekt sill i ättika är bara så gott och faktiskt den enda sill jag äter! Lycka till med påskandet 😀

    Kram

  4. Eva Swedenmark skriver:

    Härligt att somna med ett leende på läpparna. Just nu är det ingen bra sovperiod här, för många tankar som snurrar. Bäst sover jag när lille M, 6 år snusar på kudden intill mig. Då fylls jag av en varm lycka och somnar.

Kommentera

