Till fots i Milano

Jag har nog aldrig gått så mycket som under de här dagarna i Milano. Trots det har jag hunnit åka tåg, buss och tunnelbana, jag läser kartan på längden och tvären och kommer underfund med både mig och mAnnen. Det är intressant att resa ihop, det är här och nu vi verkligen visar vem vi är och det funkar. ”Du är enkel att resa med” konstaterar han. Jag tänker på Fina S som jag var i Barcelona med när jag hade fyllt 50, hur enkelt allting var. Hur vi då, precis som nu, trillade ner i sängarna vid tio-elvatiden, mätta på intryck och trötta i kropparna. Jag kommer nog aldrig att få se nattlivet i någon storstad, jag sover sött när det är dags. 

2016-04-17-09.08.16.jpg.jpeg
Det är söndagmorgon, i fjärran hörs kyrkklockorna och ute på gården smattrar italienskan när grannarna rensar löv och städar upp efter vintern. Kaffet är urdrucket och en ny dag och nya intryck väntar.

Arrivederci!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Till fots i Milano

  1. surridurr skriver:

    Du beskriver det så bra att jag nästan också kan höra detsamma du hör i omgivningen. Kram

  2. Znogge skriver:

    Åh, så härligt med en tur till Milano!

    Kram

  3. Kvinnotankar skriver:

    Vi brukar säga ”att när andra går ut för att äta sen middag, då går vi in på rummet 🙂 Vi är igång från morgon till kväll. Kul att läsa har aldrig varit i Milano

Kommentera

