Lugn…

Det är lördag och jag dricker solsken ur favoritkoppen.

Pratar länge med Bästisen i telefon, ventilerar allt ifrån nyinköpta skor, via Maslows behovstrappa och döden till Aperol. Jag sitter ihopkrupen i fåtöljen mAnnen köpt till mig på Sopstationen,  

 lyssnar på utomhusljuden när grannpojkarna skuttar förbi och deras mamma ropar efter dem. Långt borta ett hundskall. 

Idag ska jag fira min far som fyller 85 år. Förrätt och drink i italiensk anda och en efterrätt som jag ännu inte kommit på, mor lagar huvudrätten. Det blir bara vi tre, far orkar inte med mycket folk längre. 

Käre sambon är i Göteborg och har en Far&barnhelg. Det passar mig utmärkt, jag njuter av ensamheten och lugnet.

Idag är livet gott, huvudvärken efter gårdagens lyckade Afterwork med musikquiz har försvunnit, kvar finns skratten och gemenskapen jag kände under kvällen. 🙂

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Lugn…

  1. Maria skriver:

    Vi satt också och pratade om Aperol vid frukostbordet 🙂

  2. WoW skriver:

    Oj jag orkar inte heller med mycket folk trots att jag är 35 år yngre 😉

  3. Eva Swedenmark skriver:

    Låter som om du pratade i en riktig gammeldags långpratartelefon, en så saknar jag!

  4. Znogge skriver:

    Vilken fin stol! Ibland är det väldigt skönt att vara helt själv…

  5. Kvinnotankar skriver:

    Ser så gott ut, lite sol och kaffe är allt som behövs för att man ska må bra

  6. MarveW skriver:

    Åh, vilken vacker kopp och fin stol. Ser ut som en fin dag i solen.

  7. Tomtan skriver:

    Låter som en riktigt härlig dag!

  8. Kraka skriver:

    Så underbart! Att hitta de stora ögonblicken i det lilla, att vara nöjd med det man har. Alltför många tror att lyckan måste vara någon annanstans, något som måste jagas. Lyckan har vi inom oss om vi bara slår oss ner och vågar känna efter.

Kommentera

