Sommarhelgen

Hela vårt avlånga land har badat i sol, tror och hoppas jag. 

Skåne har visat sig från sin allra bästa sida och jag har njutit av det. Igår tog mAnnen och jag en liten biltur. Han överraskade mig med att börja dagen i Fyledalen, där bokskogen var skirt grön och stilla. 20160508_112025.jpg

Sedan åkte vi vidare ut mot kusten, stannade till i Mälarhusen och jag rafsade till mig baddräkt och handduk ”om ifall att” och trots att vinden nere på stranden kändes sval kunde jag inte motstå vågorna. De lockade och pockade, viskade och flirtade med mig. Ljuvligt, ljuvligt var det. Efteråt stod jag med armarna ut i luften och lät sol och vind smeka mig torr. 20160508_134536.jpg

Endorfinrusig serverades jag gott kaffe på Vadenhög café.. Aldrig smakar väl kaffe så bra som efter ett bad?! 20160508_143812.jpg
Längs blommande rapsfält, med fönstren nere för att kunna höra lärkan, tog vi oss hemåt igen. Mellanlandade på vi på Åbergs trädgård, där vi köpte kryddor, tomater och basilika som ska få flytta in i vårt nybyggda lilla växthus vilken dag som helst. 🙂 I veckan som kommer vill jag gärna försöka hitta nya rosor också, fyra till antalet och karminröda till färgen ska de vara. Åtminstone just nu och i mitt huvud. 😉

Söndagsutflykten avslutades med frosseri i rapsvyer. Jag bara älskar det!

20160508_161816.jpg
Det är dagar som det här som gör att livet går att hantera. ❤ Det är ju trots allt underbart att få vara här.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Sommarhelgen

  1. Maria skriver:

    Vackert!

  2. WoW skriver:

    Underbart 💚

  3. pysbloggen skriver:

    Nästan svårt avundsjuk. Här har just isen gått….

  4. MarveW skriver:

    Så underbart. Så klokt att njuta av den här tiden.

  5. Tomtan skriver:

    Underbart!!!

  6. krackelerad skriver:

    Det är nu man bara kan vara, att njuta av tillvaron som läker ihop en frusen höat och vinter själ.

  7. Znogge skriver:

    Ja, vilka härliga sommardagar vi har haft! Perfekt dessutom när många var långlediga. Men denna morgon är vindarna vassare…

    Kram

  8. Jag skriver:

    Oooh, så härligt och vackra bilder därtill!

  9. Cecilia N skriver:

    Rapsfält … Jag drabbades lite akut av abstinens …

Kommentera

