Gråtorsdag

Livet dunsar på. Far har kommit hem från sjukhuset igen och var glad som en speleman, när jag var uppe om med ny medicin till honom igår. Man hittar inget som förklarar varför han faller helt utan förvarning tyvärr. Hans och mors värld krymper, vilket är förklarligt. Jag ber min mor att inte sluta leva, sluta umgås med folk. Men det är ju inte så enkelt, det förstår jag. De har gått hand i hand i drygt 53 år, då ändrar man inte sitt att leva. Just idag ska mor dock få en kaffegäst, en kvinna som tidigare städade lägenheten varannan vecka kommer och hälsar på. Hon har slutat på städfirman, men har frågar om hon kan komma ibland och hjälpa till med småärenden. ”Jag vill inte ha några pengar. Jag kommer för att du pratar med mig och lär mig svenska.” Fint!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Gråtorsdag

  1. Maria skriver:

    Vad bra för din mamma och för kvinnan – win-win!

  2. WoW skriver:

    Vänskap kan se ut på olika sätt, huvudsaken är att man möts!

  3. pysbloggen skriver:

    Livet dunsar på, vilket bra uttryck. Ibland dansar livet fram, ibland dunsar det.

  4. MarveW skriver:

    Åh, så skönt att få läsa om medmänsklighet där man kan hjälpa varandra utan att blanda in pengar.

Kommentera

