Vänskapsmåndag

En helt vanlig måndag i maj bjöds det på Aperol spritz, hembakat knäckemed pesto och egenlagad paprikacashewröra. Gott gott! Solen flödade till en början, men när den varmrökta laxen med pepparrotsdressing nästan var uppäten började det bli lite kyligare. Vi kurade en stund under varsin filt, men drog oss sen in till värmen och kaffet. Glutenfri rabarberpaj hade jag letat upp på nätet, himla god idé. 🙂

Livsprat och skratt, sommarplanering med besök på Skarhults slott. Mitt lilla växthus förevisades och mAnnen fick hinkvis med beröm. Jag kanske ska visa er också, om ni är nyfikna? När jag vattnar där ute mår jag löjligt bra, vilket jag förövrigt gör så fort jag är i min pyttelilla trädgård. Det är något jag i nuläget inte vill välja bort. 

Nu jobb!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Vänskapsmåndag

  1. Sofia skriver:

    Ja gärna en bild på växthuset och rosplanteringen! 🙂

  2. Maria skriver:

    Klart vi vill se växthuset!

  3. Znogge skriver:

    Vilken härlig början på veckan men gärna lite bilder!

  4. WoW skriver:

    Bild vill vi ha 🙂

  5. gunnardeckare skriver:

    Aperol Spritz kan man dricka alla dagar:-). Visa gärna din trädgård i bloggen.

Kommentera

