Det var nåt med böcker och trädgård…

Ett ordstäv som jag hörde någon gång för längesen, visst var det något om lycka, böcker och trädgård? 

Det är när jag går runt och vattnar, drar upp lite ogräs och ser hur det kommer att se ut om ett par år, jag mår som bäst. Att drömmens prunkande rosor ibland bara blir ett par bruna pinnar, det är som livet är. Jag klipper ner, pratar lite, flyttar kanske. Men mest hoppas jag på att rosen tar sig. Gör den det inte, ja då grävs den upp och åker bort, såvida den inte tynar bort och glöms. Det är lite som relationer… 

Mitt lilla växthus är redan älskat. Och tänk så många människor som kommit förbi och beundrat, när mAnnen har snickrat på. 

Lite av varje har vi planterat, noviser som vi är. Sallad och tomater är ju ett måste. Chili är kul att testa.
Sedan har vi ju vår pensionsförsäkring – vinrankan. 😎

När jag var ute och tog bilderna alldels nyss, önskade jag bara att jag skulle få stanna i min grönska idag. Det blir en ljuvlig sommardag i Skåne. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Det var nåt med böcker och trädgård…

  1. pysbloggen skriver:

    Jag känner mig transformerad när jag får på mig ett par stövlar och går ut, även om min trädgård är helt annorlunda.

  2. Chili skriver:

    Oj så fint

  3. Maria skriver:

    Bra att du pratar lite med växterna oxå, det är viktigt 🙂

  4. Znogge skriver:

    Vilket underbart växthus du har! Vill också ha och har pratat om det i ett par år men inte kommer vi till skott…

    Kram

  5. WoW skriver:

    Vilket läge har ditt prunkande glashus, norr, söder, öst eller väst?
    Väldigt mysigt och prydligt litet krypin 😀

  6. gunnardeckare skriver:

    Böcker och trädgård låter som en utmärkt filosofi

  7. Tomtan skriver:

    Härligt!

  8. ”Den som har ett bibliotek och en trädgård saknar inget.” Något sådant…
    Men vem var det nu som sa det? Någon smart gubbe…Cicero?

    Och det kan jag verkligen hålla med om!

  9. Jag skriver:

    Vilket snyggt litet växthus, nu blev jag avis!

Kommentera

