Pågåglar

I en blogg nära mig skrivs det ikväll om hur ointressant författaren tycker att det är med andras pengar och yta [egen tolkning]. Det får mig osökt att tänka på ett par misslyckade dejter.

1. I år är det första gången jag har tjänat mer än en miljon. Ok? Hörde du mig fråga?
2. Du har säkert brutto vad jag har netto. Kanske det ja, men jag är rik på empati och har en social kompetens som vida överstiger din.

Nej, jag svarade aldrig så där. Kastar sällan pärlor för svin heller.

Det om detta. Gonatt!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Pågåglar

  1. MarveW skriver:

    Hoppsan. Nej, det där låter inte kul.

  2. ylva akerstrom skriver:

    Vissa människor har en tendens att skryta om pengar, ocharmigt oavsett om det är vän lr dejt…

  3. Maria skriver:

    Jag tycker absolut att man ska kasta pärlor till svin. Ibland är det så värt det.

  4. pysbloggen skriver:

    Muppar, världen kryllar av dem.

  5. gunnardeckare skriver:

    Personer som är så självupptagna är sällan sympatiska. Att dejterna då blir misslyckade är inte förvånande.

  6. lenaikista skriver:

    Kan väl vara kul att kasta pärlor för svin om man försöker träffa nåt ömt ställe. 🙂

  7. Znogge skriver:

    En del människor fokuserar för mycket på pengar och just sådana kommentarer gör mig bara så irriterad. Men förmodligen tämligen självupptagna och kanske ganska så ytliga människor…

  8. miatankar skriver:

    Jag skulle nog sätta kaffet, ölet eller ännu värre – vinet – i halsen! Så kan väl endast människor med dålig självkänsla bete sig.

Kommentera

