Tystnad

Koltrastsång, det är det enda som hörs just nu. Underbart…

Frukosten är avklarad, kopp nummer två ska fyllas med Zoégas. Ute på gården vajar dvärgsyrenen och i mitt växthus får nyvattnad chili och tomat lite ny luft. I den här värmen får dörren stå öppen, precis som den gör i mitt eget lilla hus. Idag vill jag hasa runt och ge dagen till mig själv, men se det går ju inte. Kunder väntar på min uppmärksamhet och det är jag tacksam för. Jobblivet rullar på med något bätte stämning nu. Häromkvällen representerade jag och ett par kollegor banken på ett litet”hälsojippo”. Bottennappskänning där. Vi hade missuppfattat syftet med timmarna där och hamnade i ett enda långt reklaminslag om ett fantastiskt preparat som skulle göra ditt liv till en framgångssaga. Nu tar jag kanske i liiite, men jag är ju väldigt anti all framgång som förpackas i små burkar och lådor och kostar hundratals kronor. Ät vanlig mat med måtta och rör på dig, så kan du använda pengarna till trevligare saker. Fast såna råd blir ju inte andra människor rika på… 

Dags att göra det bästa av mig och åka till jobbet. Dagen har börjat bra med promenad i solskenet och ompyssling av växterna. Tittade precis till Yngsta som snusar så gott i ”Tredje rummet”. Några veckor till är hon hemma och den här gången kommer det nog kännas annorlunda att vinka av henne. Hon planerar ju ett liv på andra sidan jordklotet. Nåväl, de gör som de vill de små liven. Själv får jag planera en semestervistelse i landet ”down under”. 😊

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tystnad

  1. gunnardeckare skriver:

    Det är hårt när barnen hamnar lång bort i vägen. Mina två är än så länge nöjda med Sthlm men de reser både privat och i jobbet och man vet aldrig. Samtidigt förstår jag att det är spännande.

  2. Maria skriver:

    Jag ogillar oxå reklam för att något preparat ska förändra livet. Fanns det en sådan enkel utväg skulle det nog delas ut på Vårdcentralen…

  3. pysbloggen skriver:

    Tristare när förväntningarna är på något helt annat. Här dricker vi Mollbergs blandning.

Kommentera

