Louise

Hon heter så, min första ros. Odier är efternamnet och när sommarvinden smyger runt husknuten når en ljuvlig doft min nos. 

Jag är ledig och vet inte riktigt vad jag ska göra av dagen. Kaffet har svalnat i koppen. Barn på väg till skolan har passerat köksfönstret. Ska jag skiva ner tankar på papper? Hälla ut skavande stenar ur skon? 

Jag tror att jag börjar med att fylla på kaffekoppen och går ut till lilla växthuset…

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Louise

  1. WoW skriver:

    Fin tjej Louise ❤

  2. Maria skriver:

    Det är en av dom mer fantastiska Bourbonrosorna! Lycka 🙂

  3. Nickanlinda skriver:

    Ha en skön dag!

  4. MarveW skriver:

    Gott kaffe och vackra rosor – underbar kombo!

  5. Jag skriver:

    Louise Odier är en stor favorit. Den, eller rättare sagt de kom i ett paket från min bror i Skåne. Nu har syrenen omringat dem så de klättrar upp i toppen och tittar ut lite här och där med sina underbara rosor.

Kommentera

