En och en blir också ett par

Ibland vill jag bara dra mig undan, blir nästan lite ljusskygg. Eller kanske bara trött på sociala sammanhang? Ikväll är vi hembjudna till vänner  vars son fyller tjugo. Jag tackade nej när inbjudningskortet trillade ner i lådan. Jag är fräck nog att sortera och välja tillfällena att tacka ja. Visste dessutom att den här dagen skulle bli speciell. Tidigt imorse lämnades Yngsta på Centralstationen i Malmö, för vidare färd till Australien.

Idag vill jag inte sitta och konversera folk, le och vara allmänt behaglig. Jag vill kunna gråta och jag vill kunna sitta tyst. Det känns i mammahjärtat att min dotter har åkt iväg. Den här gången kändes det lite mer på riktigt. Själv var hon lite tyst och sammanbiten när vi satt i bilen. På andra sidan jorden väntar hennes Kärlek och kanske ett nytt liv, det får framtiden utvisa.

Jag har ägnat dagen åt att handla till föräldrarna, njuta av pyssel i lilla växthuset, fundera över livet. Vad var det nu jag ville med det?

wp-1466264806521.jpg

White nights…och så jag i glaskulan. 😉

 

Jag återkommer om jag kommer på något bra svar.

Fast det där med att vara ett par tänker jag på. Vad som förväntas i sociala sfärer tex. Man måste väl inte alltid göra allting tillsammans? Nej. Ibland får jag prioritera att sitta och titta på lakan som fladdrar i vinden och överväga att börja se OITNB igen, framför en middag med en massa folk. Jag vet att ni håller med mig. Visst? 😉

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till En och en blir också ett par

  1. MarveW skriver:

    Tvåsamhet kan se ut på så många olika sätt. Tycker att man ska vara öppen för det. Vem vill egentligen vara i en mall?

  2. Nickanlinda skriver:

    Helt solklart! Klokt tänkt. Kram till dig

  3. Maria skriver:

    Jag håller alltid med människor som reflekterar över tillvaron och tar aktiva beslut

  4. Corleonia skriver:

    Var sak har sin tid och på ngot sätt så känenr jag att vi kan ta eget beslut om hur vi vill ha det. 🙂

  5. pysbloggen skriver:

    Jag håller helt med.

  6. lenaikista skriver:

    Jag tror inte att det finns fungerande mallar varken för mänskor eller relationer. Man får helt enkelt känna sig fram. Vilket inte är så enkelt. 😉

Kommentera

