Det blev en tur med Gudrun

Åh, vad jag tycker om att cykla! 

Tillsammans med mAnnen hjulade jag in till Malmö tidigare idag. Vi körde genom områden jag sällan eller aldrig rör mig i. Det blir andra vägar och andra perspektiv, än när jag kör bil genom stan. Intressant! Väl framme vid bilen, lastade vi in cyklarna i densamme och styrde kosan mot svärmor. Där bjöds på kaffe och nybakade hasselnötskakor. Hon är en underbar kvinna, min sambos mor, mjuk och behaglig utan att vara mesig. Hon tog mig på en liten trädgårdstur, så att jag vet vilka växter jag vill ha till hösten då hennes hus ska säljas.

På hemvägen kände jag att den våta filten som låg över mig i morse, hade glidit av och sinnet kändes lite lättare. ”Du brukar må bättre, om du rör på dig…” sa mAnnen. Och visst har han rätt, en promenad eller cykeltur eller varför inte ett gympapass, lättar alltid upp humöret. 

Dottern meddelade när hon hade landat och hörde sen av sig när pojkvännen med tillhörande hundar hade mött upp. Australienvistelsen börjar med ett par dagar i en stuga i Barossa valley. Just ifrån det vindistriktet kom för övrigt vinet som fick mig att börja uppskatta rödvin i tjugoårsåldern. 🙂

Imorgon är en ny dag och fyradagars vecka väntar. Det blir bra. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Det blev en tur med Gudrun

  1. MarveW skriver:

    Bra dag. Och än finns det massor av tid kvar för en avkopplande söndagskväll. Jag tror att ska ta ledigt några dagar så att veckan blir ännu kortare. Det tycker jag känns smart.

  2. irrhönan skriver:

    Röra på sig är bra.
    Upp och ner i livet är också bra, hur vore det om det alltid var ”upp”?
    🙂 ❤

  3. livetslimbo skriver:

    Tänk vad motion löser upp mkt i kroppen och ändå kmr man inte ihåg det såna där blötfiltsdagar. Hade en förra veckan som löstes medelst joggingtur m sonen.

  4. Corleonia skriver:

    Naturen är ljuvlig att se och vara i. Gör gott för kropp och knopp. 🙂 Och bara tre dagar kvar på veckan – det du. 🙂

  5. Znogge skriver:

    Vilken bra dag på alla vis! Cykla är befriande på något vis och jag gör det så ofta som jag bara kan. Man tänker liksom på allt eller inget… Skönt att dottern är väl framme!

Kommentera

