Göta Petter..?

Ibland blir jag liten som ”ena teskedagumma”. 

Och vet ni? Jag är så j*kla trött på det! 

Just nu duger jag inte till mycket. ”Alla andra” gör mer för sina barn, är bättre sällskapsmänniskor, snyggare, har mer pengar, är mer företagsamma.

Jaha?! Jag är jag och så kommer det att förbli. Om två minuter ger jag mig en mental gummiklubba mitt i planeten, men inte hårdare än att vi hörs senare.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Göta Petter..?

  1. MarveW skriver:

    Men du har kraften inom dig att blir ”stor” igen. Du är klok, du är varm, du är du.

  2. WoW skriver:

    Det är väl baktanken med den berättelsen kanske.
    Klart att du är bäst i ditt universum, vem skulle annars vara det??

  3. Nickanlinda skriver:

    Men du är ju rolig ( med värme i rösten)! Jag uppfattar dig som en varm, omtänksam och mycket engagerad mor. Du är en inspiration när det gäller att hitta på saker, bjuda in, fixa fint – vara aktiv utan att glömma att ibland behöver själen son tid. Generös, färgstark, smart och vacker kvinna!!! Men att man kan känna som du känner – ja så kan det vara ibland och det är inte så roligt. En stor söndagskram AW

    • pbloggen skriver:

      Tackolov så blåser det ju alltid på våra breddgrader, så att molnen försvinner på några timmar.
      Dina ord värmde, du är ju en av de få som känner mig ”på riktigt” som läser. 💕

  4. pysbloggen skriver:

    Livet alltså.

  5. Znogge skriver:

    Man ska aldrig jämföra sig med andra. Vi gör helt enkelt det bästa utifrån vår förmåga och situation och då kan man inte begära mer! Du är garanterat bäst i flera personers ögon 😀

  6. Maria skriver:

    Alla andra! Bah säger jag.

  7. gunnardeckare skriver:

    Problemet med att jämföra sig med andra är att man tar nån bit från varje person och jämför. Jag tror att det blir annorlunda om man får hela bilden. Alla har bra och dåliga egenskaper tycker jag.

    • pbloggen skriver:

      Precis så sa barnens pappa när vi var unga och jag hade mina tvivel. Har jag inte kommit längre med mig? 😕 Nu får jag skärpa mig!

  8. lenaikista skriver:

    Ibland jämför man sig med andra, fast man vet bättre. Jag gör det särskilt när jag sovit dåligt o är ännu mer oföretagsam o osocial än annars. 😦

    Sen minns jag psykologen som sa till mig: ”Måste man vara på nåt särskilt sätt?” Nä. Det gäller att hitta det liv som är ens eget.

Kommentera

