Knak…

Ni vet det onda som höll kroppen i ett järngrepp när jag klev ur sängen? Eller så kanske jag aldrig beskrev det så. Oavsett hur och vad, så är det borta nu. Jag kom ju till slut iväg till kiropraktorn, den store mumlande dansken som gör underverk. Vid första besöket såg han mest bekymrad ut, skakade upprepade gånger på huvudet. – Det sitter hårt nu, mumlade han. 

Det var väl att jag tagit semester, jag sov som en stock när jag kom hem, precis som jag gjort vid några andra tillfällen. Igår var jag på mitt tredje besök och då var kiropraktorn bara pratig. Undrar om det speglar vad han ser/känner med min kropp?  Eller så var han bara sommarglad. 😊 Kroppen har svarat väldigt bra på behandlingen och både huvudvärk och yrsel är borta. Jag kliver ur säng och bil som en femtiotvååring. Underbart! 

Några timmars arbete, sedan är det midsommar. Gott! Nu ska jag och kaffekoppen gå ut och vattna i växthuset ocjh njuta lite av rosorna. 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Knak…

  1. MarveW skriver:

    Skönt med lösning. Att kroppen fungerar är ju helt centralt. Och snart är det redan midsommar. Skulle vilja vet hur allt gått så fort men nöjer mig med att bara njuta av nuet. Det måste vara en lycka att ha ett växthus.

  2. Corleonia skriver:

    Man blir som en ny människa när magikerna fått göra sitt jobb. 🙂
    Man kan andas!
    😀

  3. Maria skriver:

    Skönt att den biten löste sig

Kommentera

