Jobb, jobb

Det är två såna veckor nu, då det blir extra mycket jobb. Halva styrkan har gått på semestern, vilket innebär mer arbete, fler kunder och större ansvar. Hittills har det gått bra och så tänker jag mig att det ska fortsätta. Vi är ett positivt och glatt gäng som jobbar ihop nu, och då är halva slaget vunnet. 


Minigurkorna i växthuset växer så det knakar, idag tar jag med mig några till jobbet. Krispigt goda. 🙂

Funderar lite över det här med vänner och hur de kommer och går i livet. Gamla skvalpar ut och bort och nya kommer in med nästa våg. Livets gång.

Totta sjunger duetter med mig den här morgonen, jag har glömt hur man gör en solhälsning och gungar istället runt i mina haremsbyxor och låter kroppen vakna.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Jobb, jobb

  1. WoW skriver:

    Du missar väl inte att äta hanblommorna. Godare än frukterna tycker jag och vackrare 😉

    • pbloggen skriver:

      Jo, det har jag missat. Det där med han- och honblommor har jag ingen koll på. Tell me!

      • WoW skriver:

        Hanblommorna har ingen frukt bakom sig, bara en stjälk.
        De kan du knipsa av och ha i salladen. Gäller alla pumpor, gurkor, melon och squash 🙂
        Alla smakar lite på sitt sätt, sött eller gurka eller knappt någonting alls. Frukterna på samma planta brukar smaka likadant 🙂

  2. Kvinnotankar skriver:

    Typiskt semestertider 🙂

  3. Maria skriver:

    Jag ser dig i haremsbyxorna 😀

  4. MarveW skriver:

    Egna gurkor – det är finemang!

  5. Corleonia skriver:

    Kör Totta nu då jag åker till jobbet! Så himla bra! 🙂

Kommentera

