Lite mer jobb…

Vi springer som små illrar på jobbet. De inbokade mötena duggar tätt, telefonerna ringer och vid disken står semesterlediga kunder och vill ha hjälp NU. Det är sommar, det är semestertider och ändå härsknar kunderna till när jag säger att vi får boka in ett möte lite framöver. Deras blickar säger ”Men jag är ju här nu?! Jag är ledig, det regnar och det passar bra med ett bankbesök just idag.” Varför är det så svårt för en del människor att tänka steget längre? Varför blir de arga och sura? Vem ger dem rätten att nästan skälla ut en för det? 

Nåja, tackolov finns kontrasterna också. Kunderna som blir glada för hjälp och pratar om livet, varvat med räntebindningar. 

Igår stötte vi på patrull, jag och unga kollegan. Alla ärenden glider inte rakt igenom den sedvanliga processen. Där och då kände jag hur bra vi arbetar ihop. Brainstorming och faktasökning, telefonsamtal till kollegor på andra kontor och *tadam* så var problemet löst. Glada miner och kämpaglöd. Hallonsmoothies på eftermiddagsfikan. 

Tänk om det alltid hade varit så här? 😀

Fredagen bjuder på grillning med vänner. Lite sådär ”Nu sprids vi för vinden i semestertid, kul att stråla samman innan dess.” Vårt provisoriska matbord är på plats i vardagsrummet, knallorange duk är pålagd. Nu ska jag dammsuga bort kanel från hall- och köksgolv innan jag duschar och göra mig arbetsklar.

Kanel på golvet? Myror… Långa banor av snabbfotade små liv invaderade hemmet häromdagen. Men kanel var inte deras grej. Undrar just var de är nu?! 

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Lite mer jobb…

  1. gunnardeckare skriver:

    Jag tillhör den gruppen av bankkunder som sällan fysiskt besöker ett kontor. En gång om året för att köpa Euro brukar räcka.

  2. Maria skriver:

    Har inte folk internetbank?

  3. pysbloggen skriver:

    Gott och blandat, med andra ord 😉

  4. livetslimbo skriver:

    Ättika håller också myror borta. Vet du var de kommer in så kan du lägga en tuss m ättika där. Eller en liten skål eller nåt.

  5. WoW skriver:

    Kanel är supereffektivt på myrstackarna 😉

Kommentera

